الشرق الاوسط: اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم مقامات لبنانی جهت وادار سازی به حل بحران است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از الشرق الاوسط، منابع اروپایی اعلام کردند اتحادیه اروپا مقاله ای از گزینه های سیاسی در مورد وضعیت بحران لبنان تهیه کرده است؛ از جمله پیشنهادی برای ایجاد “رژیم تحریم” که سیستم اعمال مجازات علیه مسئولین در صورت طولانی شدن بحران را فعال می کند و با فعال کردن سیستم تحریمی درصدد وادار سازی لبنان به حل بحران است.

روزنامه “الشرق الاوسط” به نقل از منابع اروپایی نوشت كه این مقاله،شامل گزینه های پیشنهادی از”مشوق ها و مجازات ها” برای سوق دادن طبقه سیاسی برای بیرون كشیدن کشور از بن بست است.

در مورد مشوق ها ، این مقاله حمایت نشبت به از سرگیری گفت وگوهای موثر و فوری با صندوق بین المللی پول برای حمایت از اصلاحات اساسی اقتصادی در لبنان را پیشنهاد کرد.

اروپایی ها همچنین پیشنهاد می کنند با توجه به نیاز لبنان به تشکیل دولت جدید در این کشور اقدامات دیگری مانند شروع مذاکرات برای اولویت های مشارکت بین سالهای 2021 و 2027 را در دستور کار قرار دهند.

از سوی دیگر ، اروپایی ها در حال بررسی گزینه هایی برای اعمال فشار بر طبقه سیاسی در لبنان هستند ، از جمله ایجاد یک رژیم تحریم که افرادی را که مسئول طولانی شدن بحران هستند ، هدف قرار دهد.

این مقاله ادعا کرد با شناسایی افرادی که مسئول مستقیم بحران اقتصادی ، اجتماعی هستند علاوه بر شناسایی افراد نزدیک به محافل سیاسی ، می توان بحران انسانی در لبنان را مدیریت کرد و تحریم های اقتصادی علیه آنان را فعال کرد؛ مشروط بر اینکه تحریم ها شامل ممنوعیت ورود این افراد به اتحادیه اروپا ، مسدود کردن بودجه و ممنوعیت دسترسی به حسابها یا منابع اقتصادی باشد تا آنان مجبور به اتخاذ راه حلی برای حل بحران شوند.

این مقاله همچنین می گوید که این پیشنهادها به تصویب شورای وزیران اروپا و فراهم آوردن زمینه های قانونی برای ایجاد “رژیم تحریم خاص لبنان” نیاز دارد .

گفتنی است با توجه به شرایط کنونی لبنان و چند دستگی درونی و نیز مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی در کنار مشکلات سیاسی در این کشور ، این طرح بیشتر شبیه به اعمال قدرت اتحادیه اروپا و تشدید بحران و فشار بر مردم لبنان است و نه گزینه سیاسی به عنوان یک راه حل برای بحران لبنان.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − هفت =