انگلستان: “نشت کرونا از آزمایشگاه” و احتمال”دستکاری شدن”آن را بررسی می کنیم

♦به گزارش سلام نیوز اطلاعات انگلیس اعلام کرد بنا بر تحقیقات صورت داده شده ، نشت احتمالی ویروس کرونا از آزمایشگاه را ممکن ترین گزینه موجود می داند و به تحقیقات کمک کننده خود به سازمان جهانی به طرز جدی تری ادامه خواهد داد.

08:12:09

روزنامه “تایمز” گزارش داد که اطلاعات انگلیس اکنون نشت SARS-CoV-2 را از آزمایشگاه “ممکن ترین گزینه” می داند.

این روزنامه با استناد به منابعی كه از آنها نام نبرد ، گفت كه سرویس های اطلاعاتی از جمله کشور انگلیس ، قبلاً فرضیه نشت ویروس كرونا را ضعیف می دانستند ، اما اکنون این نکته با استناد به داده های به دست آمده مجدداً بررسی شده است و  دانشندان بر این باورند این ویروس یک ویروس دستکاری شده است و به همین علت تحقیقات را ادامه می دهد.

روزنامه “دیلی میل” نیز دیروز شنبه گزارش داد كه پروفسور انگلیسی ، آنگوس دالگلیش و ویروس شناس نروژی ، برگر سورنسن ، در مطالعه ای اعلام كردند كه مداركی از منشأ آزمایشگاهی ویروس كرونا را یافته اند که دو مسئله را تایید می نماید: یک نشت از آزمایشگاه و دوم دستکاری ویروس.

این دو متخصص تاکید کردند تعدادی از ویژگی های ویروس کرونا را یافته اند که نشانگر “دستکاری هدفمند” است.

گفتنی است مارس گذشته ، سازمان بهداشت جهانی نسخه کامل گزارش یک گروه بین المللی از متخصصان را که برای تعیین منشا ویروس به شهر ووهان چین سفر کرده بودند ، منتشر کرد. در این آزمایش ، احتمال نشت از آزمایشگاه را چنین توصیف کردند ” بعید.”

در این گزارش همچنین گفته شده که نوع جدید ویروس کرونا به احتمال زیاد از طریق حیوان دیگری از خفاش ها به انسان منتقل شده است. 

اما کشورهای غربی چون انگلستان و آمریکا با استناد به شوهدی که اثبات نشده اند اعلام کردند این ربطی به مسائل سیاسی ندارد و انگلیس معتقد است گروهی بدون اطلاع دولت و نقض قانون چین اقدام به دستکاری ویروس کرده باشد.

قابل دکر است منشا کرونا که گفته شده است نقش مهمی در کنترل آن و ممانعت از پاندمی های دیگر خواهد داشت ، هنوز مشخصا از سوی سازمان بهداشت جهانی WHOشناسایی نشده است و تنها نظریاتی وجود دارد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − = هیچ