قهوه، کمبود خواب شما را جبران نمی کند!

♦به گزارش سلام نیوز کافئین به شما کمک می کند از خواب بیدار شوید و انرژی لازم را به شما می افزاید ، اما جایگزین ساعات کمبود خواب که بدن از دست داده است نیست.

 دانشمندان کالج روانپزشکی و روانشناسی تجربی در دانشگاه ایالتی میشیگان توانایی قهوه را برای مقابله با تأثیر منفی کمبود خواب بر عملکرد شناختی ارزیابی کرده اند.

برای این منظور ، آنها 275 داوطلب را انتخاب کردند و آنها را به دو گروه تقسیم کردند: گروه اول یک شب را در آزمایشگاه بدون خواب گذراندند و دوم ، اعضای آن یک شب در خانه های خود خوابیدند.

صبح ، محققان به اعضای دو گروه کپسول کافئین یا کپسول ساختگی دادند و از آنها خواستند یک آزمایش ساده در مورد تمرکز توجه انجام دهند و یک مسئله پیچیده “در مورد توزیع” را حل کنند ؛ که این کار به ترتیب خاصی انجام می شود .

«دکتر کیمبرلی فین» رئیس بخش گفت: ما کشف کردیم که کمبود خواب عملکرد در هر دو مسئله را مختل می کند و کافئین به حل ساده ترین مشکل کمک می کند ، اما در هنگام حل یک مسئله پیچیده تأثیر کمی بر عملکرد اکثر شرکت کنندگان داشت.

تیم تحقیق دکتر اشاره کرد که مشکل کمبود خواب در بسیاری از کشورها یک مشکل حاد است و مطالعه آنها ثابت کرد که برای حل آن نمی توان به تأثیر قهوه بر محرک های فعالیت مغز اعتماد کرد.

درست است که این نوشیدنی انرژی اضافی می دهد و احساس خواب آلودگی را کاهش می دهد و می تواند باعث بهبود خلق و خو شود اما “مطلقا نمی تواند جایگزین یک خواب خوب در شب شود.

وی اضافه می کند قهوه برای جلوگیری از نارسایی ها که ممکن است در داروها و تصادفات رانندگی اتفاق بیفتد ، هیچ کاری نمی کند و اگر می فهمیدیم که کافئین در هنگام کمبود خواب این نارسایی ها را کاهش می دهد ، در بین افرادی که مجبور به انجام کار خود هستند بسیار استفاده می شد.

اما نتایج مطالعه ما ، برعکس ، اهمیت بی قید و شرط خواب را تأیید می کند.” محققان خاطرنشان می کنند که کمبود دائمی خواب نه تنها بر توانایی های شناختی ، بلکه بر ایمنی نیز تأثیر می گذارد ، که خطر جدی در طی بیماری همه گیر را ایجاد می کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − = 1