بارش شدید باران و وزش باد‌های خیلی شدید

کارشناس سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران و رعد و برق و وزش باد‌های خیلی شدید در برخی مناطق کشور هشدار داد.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز از صدا و سیما، خانم فریبا گودرزی گفت:در جنوب کشور با توجه به تشکیل پدیده چرخند حاره‌ای در شمال اقیانوس هند و حرکت آن به سمت دریای عمان از امروز بعد از ظهر تا یکشنبه هفته آینده در جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق ساحلی بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد‌های خیلی شدید را خواهیم داشت.
گودرزی گفت: در این مدت دریای عمان و در سواحل سیستان وبلوچستان مواج و طوفانی است، از این رو برای این مناطق هشدار قرمز صادر کرده ایم که تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خسارت‌های وارده، چون آسیب دیدن شناور‌ها، تاسیسات ساحلی، از بین رفتن قفسه‌های پرورش ماهی و … پیش بینی کنند، چون احتمال وقوع سیلاب‌های ساحلی در این مناطق وجود دارد.
کارشناس هواشناسی افزود: برای سه روز آینده علاوه بر شمال شرق و شرق کشور در بخش‌هایی از سمنان، یزد، کرمان و شمال اصفهان وزش باد‌های شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را خواهیم داشت و این وضع روز‌های یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور پایدار است.
وی گفت: از امروز جمعه تا بعد از ظهر شنبه غرب دریای خزر مواج و نیمه غربی خلیج فارس نیز مواج و متلاطم است.
خانم گودرزی گفت: آسمان تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی است و در طول روز وزش ملایم باد را تجربه می‌کند و دمای تهران در گرم‌ترین زمان به ۲۸ درجه خواهد رسید و این خنکی تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه × = 24