با تشدید تنش‌ها ،قزقیزستان ارتش تاجیکستان را به هدف قرار دادن مناطق مسکونی متهم کرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از arabic.rt پیروی تشدید تنش میان قرقیزستان و تاجیکستان ،قزقیزستان ارتش تاجیکستان را به هدف قرار دادن مناطق مسکونی متهم کرد و برای قربانیان درگیری مسلحانه عزای عمومی اعلام کرد
مرزبانان قرقیزستان گفتند که نیروهای تاجیک به مناطق مسکونی روستای آرکا در قرقیزستان تیراندازی کردند و ارتش تاجیکستان تجهیزات نظامی را به سمت مناطق مرزی و منطقه درگیری آورده است.

در درگیری های شدید در مرز بین دو کشور ، قرقیزستان از کشته شدن 13 نفر و زخمی شدن ده ها تن از شهروندان خود در اختلافات مرزی با تاجیکستان خبر داد
رئیس جمهور قرقیزستان اعلام کرد که پس از درگیری های مسلحانه وضعیت در مرز با تاجیکستان تثبیت شده است
خبرگزاری “نووستی” به نقل از سخنگوی مرزبانان قرقیزستان ، امروز شنبه ، وضعیت همچنان در مرز متشنج است.

تاجیکستان به نوبه خود صحت اظهارات مرزبانان قرقیزستان را در مورد بمباران ساختمانهای مسکونی قرقیزستان از طرف تاجیکستان رد کرد.

به همین منظور «سدیر جباروف» رئیس جمهور قرقیزستان ، امروز شنبه ، عزای عمومی برای غیرنظامیان و نظامیانی که در درگیری مسلحانه در مرز با تاجیکستان کشته شدند ، اعلام کرد.

طبق فرمان ریاست جمهوری قرقیزستان اول و دوم مه روزهای عزای ملی در قرقیزستان محسوب می شود.

وزارت بهداشت قرقیزستان امروز ، شنبه ، در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد غیرنظامیان کشته شده در جریان درگیری مسلحانه در مرز با تاجیکستان به 33 نفر افزایش یافته و 120 نفر دیگر زخمی شده اند.

این تحولات در تاریخ 29 آوریل ، در مورد دستیابی به توافق برای آتش بس و عقب نشینی نیروها رخ داد ، اما روز بعد از تبادل آتش مجدد از سر گرفته شد.

گفتنی است مرز بین قرقیزستان و تاجیکستان شاهد درگیری های شدیدی بین ساکنان دو طرف مرز است که از چهارشنبه گذشته آغاز شد و روز بعد از آن تشدید شد و با تیراندازی بین ارتش از هر دو طرف ادامه یافت .دو طرف یکدیگر را مقصر افزایش تنش ها دانستند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = نُه