تاریخ نگاراران ، نگران از رسم بد اسناد زدایی در آمریکا

آسوشیتدپرس روز شنبه گزارش داد، مورخان نگران حفظ تاریخ کاخ سفید به خاطر عادت گزارش شده دولت ترامپ مبنی بر از بین بردن اسناد و گرایش رئیس جمهور به پاره کردن اوراق هستند.

به گزارش سلام نیوز به نقل از ایسنا  “ریچارد ایمرمن” از انجمن مورخان روابط خارجی آمریکا در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: نگه‌داری سوابق نه تنها اولویت نبوده، بلکه چندین مثال از تلاش برای قایم کردن یا از بین بردن سابقه وجود داشته است.

رسم است که رئیس جمهور مستعفی اسناد رسمی را به دولت جانشین تحویل دهد، اما طبق چندین گزارش، این انتقال به خاطر تخریب سوابق کاخ سفید توسط ترامپ، مشکل‌ساز شده است.

پولیتیکو برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ گزارش داد که ادعا می‌شود رئیس جمهور همچنین متمایل به تخریب اسناد و پرت کردن آن‌ها به داخل سطل آشغال یا بر روی زمین است.

به خاطر تمایل ادعایی ترامپ برای پاره کردن اوراق رسمی ریاست جمهوری، دستیاران قبل از تحویل اسناد به بایگانی ملی برای ثبت مناسب آن‌ها، ساعت‌ها به چسباندن اسناد به یکدیگر مشغول می‌شدند.

کارمندان سوابق و مورخان اکنون نگران این هستند که باید کار مشابهی انجام دهند و از وظیفه‌ای که پیش روی آن‌هاست، ترس دارند.

ایمرمن، استاد دانشگاه “تمپل” و نویسنده چندین بیوگرافی ریاست جمهوری، اظهار کرد: بی‌توجهی این دولت به الزامات حقوقی (در مورد حفظ سوابق) بی‌سابقه است. به اینکه اسناد زیادی نصیبمان شود، خوشبین نیستم.

علاوه بر این، انتقال اسناد به آرشیوها و سوابق ملی به خاطر امتناع ادامه‌دار ترامپ از واگذاری انتخابات ۲۰۲۰، به تعویق افتاده است که مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کند، چرا که روند تحویل سوابق از لحاظ قانونی باید قبل ۲۰ ژانویه نهایی شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ هشت = 12