تجمعات ،عامل مهم قربانیان کرونایی

گزارش: سارا نصغی

♦به گزارش سلام نیوز رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: همچنان بیش از ۶۰ درصد گرفتاری ها ناشی از دورهمی و تجمعات است و این نشان می دهد مردم هنوز آن طور که باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند.

دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری; استان چهارمحال و بختیاری؛ اظهار کرد: خطر سرایت بیماری بسیار زیاد است و مردم باید از دورهمی ها و شرکت در مجالس به جد خود داری کنند.
 
وی  با بیان اینکه متاسفانه سخت گیری هایی که ابتدای کرونا بود دیگر وجود ندارد تصریح کرد: گرفتاری های فامیلی و خانوادگی نشان می دهد، شرایط ایزولاسیون و قرنطینگی و سخت گیری هایی که در ابتدای شیوع بیماری وجود داشت رعایت نمی شود.
 
شیرانی با بیان اینکه فرد مبتلا لازم است تا دو هفته خود را قرنطینه کند و با کسی ارتباطی نداشته باشد بیان داشت: متاسفانه کسی این مورد را رعایت نمی کند و همین باعث می شود خانوادگی به کرونا مبتلا شوند .
 
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۱۲۲ هزار و ۳۴۹ نمونه تشخیص کرونا در این استان انجام شده است ، که از این تعداد ۴۳ هزار و ۷۰ نفر به کرونا قطعی مبتلا شده اند.
 
شیرانی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۶ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند عنوان کرد: از 326 بیمار مراجعه کننده  تعداد ۵۵ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۷۲ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۳۵ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی بیان داشت: هم اکنون ۳۳۴ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند  که از این تعداد ۲۸۶ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

وی خاطر نشان کرد: این استان همه روزه بیماران کرونایی منجر به فوت دارد که متاسفانه تا کنون ۱۰۳۲ نفر رسیده است.

شیرانی در پایان اظهار کرد: هم اکنون ۵۲ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج × = 15