تشدید درگیریهای نیروهای امنیتی و طالبان در افغانستان / 20 عضو طالبان در حمله نیروهای امنیتی کشته شدند

♦به گزارش سلام نیوز در پی افزایش تنش و درگیری بین نیروهای دولتی در افغانستان و طالبان  و در حمله نیروهای امنیتی و دفاعی به دژهایی در افغانستان، 20 عضو طالبان کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در نتیجه حملات روز جمعه نیروهای امنیتی به سنگرهای طالبان در ایالت های مختلف ، 20 شبه نظامی این گروه کشته شدند.

این وزارتخانه در بیانیه ای ، امروز شنبه ، گفت که نیروهای هوایی روز گذشته یک جنگنده طالبان را در منطقه خواجه سبز بوش در ایالت فاریاب هدف قرار دادند و در نتیجه آن حمله ، عضو برجسته جریان«احسان الله» و دو افراد دیگر  کشته شده و دوتن نیز زخمی شدند.

وی افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی روز گذشته در پی شورشیان طالبان در روستاهای جهار و اطراف، عملیاتی را انجام دادند و دو جنگجوی طالبان را به هلاکت رساندند.

در این عملیات نیروهی امنیتی 3 نفر دیگر را دستگیر و 4 موتورسیکلت را توقیف کردند.

و وی ادامه داد ، “نیروی هوایی روز گذشته به دو مخفیگاه شبه نظامیان طالبان در مناطق سوزما قلعه و صیاد در ایالت سرپل حمله کرد ، که منجر به کشته شدن 7 تن از آنها و زخمی شدن 4 نفر دیگر و انهدام دو وسايل نقليه شد

وی خاطرنشان کرد: “روز گذشته نیز در مواجهه دولت با طالبان در یک عملیات امنیتی در منطقه ابراهیم خیل در منطقه القرباغا حداقل 8 مسلح کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

در ماه گذشته  با توجه به مذاکرات متزلزل میان طالبان و دولت برای دستیابی به توافق آتش بس دائمی و گفتگو درباره آینده سیاسی کشور ، خشونت و برخوردهای خونین بین آن ها افزایش یافته است. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ دو = 7