کدام مطالبات ده‌ها هزار امضایی مردم درباره بورس در دولت روحانی حل‌نشده باقی‌ماند؟

برای رئیس‌جمهور آینده|  کدام مطالبات ده‌ها هزار امضایی مردم درباره بورس در دولت روحانی حل‌نشده باقی‌ماند؟

♦به گزارش سلام نیوز «بورس» کلان‌مسأله اقتصاد ایران است. جایی که میلیون‌ها ایرانی با تبلیغات گسترده‌ی دولت، به آن ورود کردند.

بنا بر گزارش فارس ، بازار سرمایه می‌توانست بهترین مُسکن برای هیولای نقدینگی باشد؛ پول‌های مردم را به‌صورت عمده جمع‌آوری کرده و به سمت تولید و ایجاد اشتغال هدایت کند. نشد؛ همین که تأمین مالی دولت انجام شد، همین‌که کسر بودجه‌های شدید جفت‌وجور شد، بازار سرمایه هم بی‌پناه ماند.

تابلوی بورس حالا مدت‌ها است خونین‌رنگ است. همزمان با افت شاخص کل، صف‌های سنگین فروش تشکیل شد. سرمایه‌های مردم نه تنها آب رفت، بلکه عملاً حبس شد. اقدامات دولت بدترین ضربه‌ها بر پیکره بازار سرمایه بود. اعتماد افکار عمومی از بین رفت؛ نارضایتی‌های فراوان ایجاد شد. حالا خُرده‌سهام‌داران متضرر حتی باوجود نگرانی‌های ناشی از کرونا، هر روز مقابل وزارت اقتصاد یا سازمان بورس تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

هزاران مطالبه در این‌باره شکل گرفت. پلت‌فُرم «فارس من» برایشان امکانی را فراهم کرد که بتوانند به‌صورت کاملاً مسالمت‌آمیز صدای اعتراضشان را به گوش آقایان مسؤل برسانند. از سهامداران نمادهای مختلف بورسی گرفته تا کسانی که به اوضاع کلی مدیریت بازار انتقاد داشتند. همه و همه در بانک اطلاعاتی سامانه ثبت شد. یک برآورد اولیه نشان می‌دهد بالغ بر ۱ میلیون امضا در حمایت از مطالبات انتقادی از بازار سرمایه ثبت شده است.

حسب حرارت ماجرا، مطالبات متواتر شما روی میز پیگیری‌های همکاران من قرار داشت؛ گروه اقتصادی فارس تا توانست ابعاد مختلف فاجعه را پیگیری کرد. دولت اساساً برنامه‌ای برای ساماندهی بازار و جبران ضرر و زیان توده‌ها نداشت؛ هرچند به نظر نمی‌رسد در صورت وجود برنامه هم «عزم جدی» برای اصلاح امور پدیدار می‌شد. مردم از دولت روحانی قطع امید کردند؛ مسأله بورس حالا در واپسین روزهای حضور حضرات در پاستور هم‌چنان لاینحل باقی ماند.

«بورس» فقط یکی از دست‌گل‌های حسن روحانی برای اقتصاد ایران بود. مسأله‌ای که میلیون‌‌ها ایرانی را عملاً گرفتار کرد. پیگیری هزاران مطالبه مردم در «فارس من» و میلیون‌ها امضای شما در این‌باره عملاً به دولت بعد موکول شد. حالا در آستانه انتخابات همکاران من تلاش خواهند کرد داغ‌ترین کمپین‌های شما را با نامزدهای احتمالی ریاست آینده این جمهوری در میان بگذارند. اخبار تکیملی را در فارس دنبال کنید.

در روزهای آینده دیگر مطالبات هم‌چنان مفتوح میلیون‌ها مخاطب «فارس من» را بررسی خواهیم کرد. مطالباتی که عمدتاً از جنس اقتصادی و مرتبط با اوضاع معیشت مردم است. اغلب این مطالبات بارها و بارها از مسؤلین دولتین تدبیر و امید پیگیری شده‌ اما به نتیجه نرسیده‌اند. جمع‌وجور کردن این دست‌گل‌ها طبیعتاً زحمت رئیس‌جمهور آینده است. سلسله گزارش‌های «برای رئیس‌جمهور آینده» را دنبال کنید.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− شش = 2