تلاش دیپلماتیک مصر برای آتش بس در فلسطین اشغالی ادامه دارد

به گزارش سلام نیوز به نقل از news.sky در ساعت‌های گذشته تلاش‌ها برای برقراری آرامش میان فلسطین و اسرائیل با تلاش‌های گسترده مصر و کشورهای دیگر افزایش یافته است.

در ساعت های گذشته تلاش ها برای برقراری آرامش میان فلسطین و اسرائیل با تلاش های گسترده مصر و کشورهای دیگر افزایش یافته است.

در این راستا سرتیپ «خالد عکاشه»، مدیر مرکز مصری مطالعات راهبردی، جزئیاتی از طرح مصر برای آتش بس در سرزمین های فلسطینی را فاش کرد.

او گفت که طرح مصر شامل اجرای آتش بس فوری، کاهش تنش های نظامی در همه سطوح، توقف همه انواع خشونت در بیت المقدس می شود.

وی افزود که مصر معتقد است که با تحقق این سه بند، می توان سراغ مذاکرات بر سر آتش بس طولانی مدت و طرح مطالبات جدید در میز مذاکره رفت.

این کارشناس مصری همچنین خبر داد که موضوع نظارت بین المللی با حضور مصر و اردن و فرانسه و آلمان بر روند آتش بس مطرح شده است.

عکاشه گفت که از دیگر موضوعات مورد بحث افزایش نقش دولت امریکا برای پیشبرد روند صلح میان فلسطینیان و اسرائیل است.

«ایمن الرقب»، استاد علوم سیاسی در دانشگاه بیت المقدس، نیز تأکید کرد که مصر از نخستین لحظات فعالیت های دیپلماتیک خود برای کاهش تنش را آغاز کرد.

او پیش بینی کرد که تنش ها تا 48 ساعت آینده ادامه پیدا کند تا طرفین بتوانند موضع خود را در مذاکرات تقویت کنند به خصوص که اسرائیل به اهدافی که در حمله دنبال می کرده دست نیافته است.

روز گذشته رئیس جمهور امریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر اسرائیل تأکید کرد که امریکا از آتش بس حمایت می کند و افزود که کاخ سفید با مصر و دیگر شرکای بین المللی برای بازگشت آرامش به منطقه همکاری می کند.

روز گذشته رسانه های اسرائیلی خبر دادند که «بنیامین نتانیاهو» برنامه برگزاری «جشن» دستاوردهای حملات جنگنده های اسرائیلی به نوار غزه را لغو کرد.

به گزارش «الجزیره» نتانیاهو می خواست که در این مراسم به گفته خود «شکست» نیروهای مقاومت فلسطینی و تحقق اهداف جنگ بر آنها را اعلام کند اما پس از اطلاع از دستاوردهای اندک بمباران غزه، از این موضوع منصرف شد.

ارتش اسرائیل ظهر امروز اعلام کرد که مرحله سوم عملیات خود در نوار غزه موسوم به عملیات «پاسبان مرزها» را از نیمه شب گذشته آغاز کرده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = هشت