مورخ یهودی: اسرائیل نقش قربانی را باز ی می کند در حالی که خود عامل جنایات است!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از newscpain ،«یاکوف رابکین» مورخ یهودی اظهار داشت که حملات اسرائیل علیه فلسطینیان در صحنه بین المللی آنگونه که باید دیده نشده و بشتر تمرکز بر حق دفاع از خود اسرائیل نشان داده شده است.

«یاکوف رابکین» خطاب به اسرائیل نوشت: دیگر وانمود نکن که خودت قربانی هستی. در این روند رخ داده ، تو یک قربانی نیستی؛ بلکه خود عامل آن هستی!

وی خاطرنشان کرد که فشارها بر فلسطینیان آواره دهه هاست که ادامه دارد. 

او در ادامه می نویسد که فلسطینیان نیز باید حق دفاع از خود را داشته باشند ، اما آنها ابزار کافی برای این کار ندارند.

وی افزود: اکنون کشورهای قدرتمند در اینجا باید کاری انجام دهند. ما خواهیم گفت که فلسطینی ها نیز حق دفاع از خود را دارند ؛ اما من فکر نمی کنم که این به نفع همه به ویژه اسرائیل باشد.

وی در جای دیگر مطلب خود اضافه می کند: اسرائیل موظف است استانداردهای بین المللی را در مکانهایی که کنترل می کند رعایت کند . 

رابکین در مورد اینکه آیا حملات اخیر اسرائیل به غیرنظامیان فلسطین ، جنایات جنگی بوده است ، گفت: من یک متخصص حقوق بین المللی نیستم ، اما می توانم بگویم که یک ماشین نظامی بسیار پیچیده وجود دارد که به غیرنظامیان حمله می کند . من فکر می کنم برخی از اقدامات آن را می توان به عنوان جنایات جنگی توصیف کرد .

«یاکوف راپکین» استاد باستان شناسی دانشگاه “مونترال” کانادا ، علل افزایش تنش و حملات اسرائیل به ویژه در اورشلیم و غزه را ارزیابی کرد و توضیح داد: افزایش تنش اخیر تکرار بسیاری از حوادث غم انگیز است. در تاریخ اسرائیل و فلسطین این موارد بارها رخ داده است.

وی ادامه داد: وقتی چنین توزیع نابرابر قدرت بین دو طرف وجود داشته باشد ، شما نمی توانید انتظار آرامش داشته باشید.

وی یادآوری می کند : پشتیبانی دولت آمریکا از اسرائیل فقط مربوط به دولت بایدن نیست و همه دولت های آمریكا تاكنون از اسرائیل حمایت كرده اند.

راپکین تأکید کرد که ایالات متحده فضای جدی را برای اسرائیل فراهم کرده است ؛ زیرا اسرائیل  فرصتی است که از نظر کمک نظامی و اقتصادی و نهادها و سازوکارهای بین المللی دست نخورده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − = 3