جنازه هایی که از ترس افشای آثار شکنجه ناپدید می‌شوند / لزوم‌ورودِنهادهای‌حقوق‌بشری‌در‌ بازپس‌گیری اجساد و افشای حقیقت

شهدای شیعه و سنی که نزدیک به 25 سال است رژیم سعودی جنازه های آن‌ها را در دست دارد و باز پس نمی‌دهد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از مرآة الجزيرة، ارتکاب اعمال غیر انسانی در بازداشت اقلیت های دینی و عقیدتی در عربستان و شکنجه و پنهان کردن جسد آن ها برای کتمان آثار شکنجه صدای معترضان داخلی این کشور و نهادهای حقوق بشری را بلند کرده است و زخمی بر روح بشریت باقی گذاشته است.

15:36:53

رسانه های عربی گزارش می دهند رژیم سعودی اجساد بازداشت شدگانی که روی آن ها شکنجه انجام داده است را نابود یا پنهان می کند و فشارها و تذکرات بین المللی جهت پاسداشت حقوق بشر در “عربستان سعودی” نیز آنگونه که باید باشد ، رخ نمی‌دهد.

تعداد زندانیان عقیدتی در زندانهای سرویس های اطلاعاتی عربستان در حال افزایش است ، تا حدی که پس از اعدام ، اجساد آن‌ها در تاریکی سلول های مرگ تلمبار می شوند.

 

*شورای حقوق بشر اروپا: عربستان سعودی، اجساد را نیز بازداشت نگه می‌دارد

طبق اعلام سازمان حقوق بشر اروپا ، مقامات سعودی تاکنون 97 جسد را پنهان کرده یا به اصطلاح مورد ” باداشت جسد” قرار داده اند. 52 جسد فقط مربوط به سال 2019 است.

بازداشت شدگان در سلولهای بازداشتی تحت شکنجه وحشیانه مورد تهدید قرار گرفته یا پس از اجرای حکم اعدام بدون دادرسی و اثبات جرم علیه آن ها ناپدید می شوند و می گویند جسد نیز بازداشت است؛ این درحالی است که این اقدامات نقض آشکار حقوق بشر، حرمت اجساد و ضرورت دفن آنها طبق مقررات بین المللی است.

 ده ها نفر از زندانیان در زندان های سعودی زیر شکنجه جان باختند و در میان آنها شهدا شیعه و مدافعان عقیده نیز وجود داشتند.

 

*افشاگری خانواده های بازداشتی از شیوه دستگیری و اعتراف گیری

فاجعه دیگری که توسط خانواده های بازداشت شدگان در برخی ملاقات ها افشا شده است  و مستندات سازمان ها و ارگان های حقوق بشری آن را تایید کرده است ، این است که مقامات سعودی از شکنجه سیستماتیک برای اعتراف گرفتن ولو به دروغ یا استخراج اطلاعات از فعالان استفاده می کند.

سازمان حقوق بشر اروپا اعلام کرده است که نبود اجساد قربانیان ممکن است ارتباط بسیار زیادی با ترس از افشای اثرات شکنجه بر روی بدن بازداشتی ها و جلوگیری از واکنش خانواده هانسبت به این اقدامات باشد.

رژیم سعودی ده ها پیکر شهید از قطیف و الاحسا را ​​در چارچوب فشارهای اعمال شده بر مردم در الشرقیه ، پس از یک سلسله تعقیب و گریز و دستگیری و گرفتن اعترافات به زور اسلحه و دادگاه های غیرعادلانه، از بین برده است و اجساد را نیز بازداشت دارد.

مرآة الجزيرة می نویسد رژیم سعودی از انجام انواع هنرهای شکنجه در زیرزمینهای تاریک زندان که جیغ مظلومان شنیده نمی شود و ناله های آنها برای رسیدن به اهداف پادشاهی هیچ ابایی ندارد.

زمانی که زندانی عقیدتی مانند شیعیان و سنی ها مورد شکنجه و محاکمه ناعادلانه قرار می گیرد ، فعالان و توئیترهای وابسته به رژیم سعودی در حال انجام یک کارزار گسترده لکه گیری هستند و برچسب تروریسم برآن ها حمل می شود.

•بیشتر بخوانید:لکه سیاه دیگری در پرونده حقوق بشری امریکا/ آخرین‌جزئیات‌پرونده”شلیک‌افسرپلیس‌به‌پسر۱۳ساله”

•بیشتر بخوانید:مخالفت‌کارشناسان‌حقوق‌بشرِسازمان‌ملل باطرح‌ِبه‌اصطلاح”ضدتروریستی”امریکا

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = یازده