«جو بایدن» با خروج نیروهای نظامی امریکایی از افغانستان ، مخالفت کرد

♦به گزارش سلام نیوز ، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده با توصیه مشاوران و مسئولین نظامی ، با خروج از افغانستان مخالفت كرد.

این روزنامه امریکایی فاش کرد تصمیم «جو بایدن» رئیس جمهور امریكا برای عقب نشینی نیروهای خود از افغانستان با توصیه رهبران ارتش آمریكا مغایرت دارد و آنان به شدت مخالف هستند.

بنا بر این خبر ،بایدن با توصیه رهبران نظامی در مورد خروج از افغانستان مخالفت كرد .

واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود ناتو با نیروهای ما افغانستان را ترک خواهند کرد اما مدیر سیا در مصاحبه ای اذعان کرد که خروج نیروهای امریکا از افغانستان ما را در بازدارندگی “داعش” و “القاعده” تضعیف می کند.

این روزنامه به نقل از منابع ناشناس نوشت كه فرماندهی مركزی ارتش آمریكا از جمله « ژنرال كنت مك كنیزی»، و «ژنرال مارك میلى» و نیز «ژنرال آستین اسكات میلر» فرمانده مأموریت ناتو در افغانستان ،خواستار حفظ نیروهای امریکایی در افغانستان شده اند.

به گفته این منابع ، وزیر دفاع «لوید آستین» نیز با عقب نشینی نیروهای امریکایی از افغانستان مخالفت کرد و خواستار برقراری و پیگیری صلح با وجود نیروهای نطامی شد و آن را برای ثبات و حفظ منافع ضروری دانست. «جو بایدن» نیز مدعی شد و هشدار دادکه با عقب نشینی همه نیروها ، ثبات افغانستان نیز کاملاً تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

پیش از این ، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تصمیم خود را برای آغاز عقب نشینی نیروها از افغانستان تا اول ماه مه اعلام کرده بود و ایالات متحده گفته بود که تا 11 سپتامبر عقب نشینی نیروهای خود را از آنجا پایان می دهد. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 × = چهل هشت