حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به فریادهای روز خشم در فلسطین اشغالی

♦به گزارش سلام نیوز تا پایان روز گذشته (سه شنبه) 4 فلسطینی  در “روز خشم” در کرانه باختری و اورشلیم کشته و بیش از 1400 زخمی شدند.

08:14:32

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین ، درگیری ها و حوادثی که روز سه شنبه در روز خشم در کرانه باختری و بیت المقدس رخ داد منجر به کشته شدن 4 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 1400 نفر دیگر شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین 4 نفر توسط نیروهای امنیتی اسرائیل- 3 نفر در منطقه رام الله و 1 نفر در جلیل- کشته شدند.

این وزارتخانه افزود که بیمارستان ها روز سه شنبه 202 فلسطینی دیگر را پذیرفتند که بیشتر آنها توسط گلوله های زنده زخمی شده بودند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که به طور کلی 1434 مورد جراحت در بین فلسطینیان شناسایی کرده است که شامل 182 گلوله زنده ، 195 گلوله لاستیکی ، 931 مورد خفگی با گاز ، 120 مورد در اثر ضرب و شتم ، 178سوختگی و زمین خوردن و 6 مورد نتیجه لگدمال شدن بود.

روز سه شنبه تجمعات گسترده ای در سرزمینهای فلسطین تاریخی به عنوان بخشی از “روز خشم” و به دعوت جنبش های “حماس” و “فتح” انجام شد که با جنایات دوچندان رژیم صهیونیستی روبرو شد.

یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که در نتیجه حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، دست‌کم ۷۲ هزار نفر آواره شده‌اند.

سازمان ملل در واکنش به افزایش حملات و بیجاشدگی افراد در نوار غزه در بیانیه ای در سایت خبری خود آورد: در نتیجه حملات ۹ روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، قریب ۷۲ هزار فلسطینی آواره شده‌اند.

«مارک لوکاک» معاون دبیرکل امور انسانی و هماهنگ‌کننده امدادهای اضطراری سازمان ملل  گفت: از گزارش‌هایی که دررابطه با تداوم بمباران اسرائیلی‌ها می شنوم ،بسیار نگران هستم. هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد که در ۱۳ سال گذشته تلاش شده است امنیت نسبی در آن ایجاد شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 6 = چهل هشت