خبرنگار عراقی ضد فساد مورد سوء قصد قرار گرفت / تشدید تنش در عراق و بهره وری سیاسی

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه ، خبرنگار عراقی فعال و مبارز ضد فساد اوایل روز دوشنبه پس از شلیک به سرش ، تحت مراقبت ویژه قرار گرفت. این حادثه همزمان با کشته شدن «ایهاب الوزنی» مبارز ضد فساد دیگر در عراق باعث تشدید اختلاف نظرها شده است.

این اقدام طرفداران جنبش اعتراضی را به خیابانها آورد تا خواستار پایان این خونریزی ها و مصونیت از مجازات خیابانی و حرکت در مسیر اقدامات رسمی و انسانی شوند.

وزنی اعتراضات خود را در شهر شیعیان کربلا رهبری می کرد. وی یک شب در بیرون از خانه خود توسط مردانی که با موتور و اسلحه مجهز به صدا خفه کن ، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. مرگ وی توسط نیروهای امنیتی و فعالان تأیید شد.

چند ساعت پس از مرگ وی «احمد حسن» خبرنگار پس از اصابت دو گلوله در سر و یكی در شانه تحت مراقبتهای ویژه قرار گرفت.

به گفته یك شاهد عینی او هنگام پیاده شدن از اتومبیل خود برای رفتن به خانه در دیوانیه در جنوب كشور مورد هدف واقع شد.

هر دو شخصیت های اصلی یک حرکت اعتراضی ملی ضد فساد در عراق بودند.

حزب کمونیست عراق و حزب البیت الوطنی (بلوک ملی)اعلام کردند که در اعتراض به این امر ، انتخابات پارلمان عراق در ماه اکتبر را تحریم خواهند کرد تا مشخص شود علت و بانی این حملات غیر انسانی کیست.

گفتنی است برخی گروهها در داخل عراق با سوء استفاده از این رویداد در جهت ایجاد شکاف میان ایران و عراق بوده و سعی در اتهام زنی به گروههای ایرانی در همکاری برای این اقدامات داشته اند؛ که تاکنون کوچک ترین سند و ادله ای بر ادعای تفرقه افکنانه خود نتوانستند اعلام کنند.به نظر می رسد این شائبات متاثر از فضای متشنج در این کشور و اختلاف نظرهای سیاسی و نیز کم کاری دولت عراق در توجه به فساد ذیربطان خود مطرح می شود . 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − 1 =