دانشجویان نیجریه‌ای با خبرگیری نهادهای حقوق بشری و اقدامات امنیتی آزاد شدند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از شبکه آتوریتی نیجریه ، باند جنایتکار مسلح در نیجریه که مدتی پیش اقدام به ربایش دانشجویان دانشگاه نیجریه  کرده بودند، پس از تذکرات و خبرگیری مکرر نهادهای حقوق بشر در این کشور و اقدامات ضربتی پلیس ، در نهایت با فرار و ترک محل اقدام کرده و در نتیجه قربانیان توسط نیروهای امنیتی آزاد شدند.

«ساموئل ارووان»مقام ایالتی محلی روز چهارشنبه ، در بیانیه ای گفت: 30 دانش آموز که دو ماه پیش توسط دانش آموزان مسلح از دانشكده خود در شمال غربی نیجریه ربوده شده بودند ، آزاد شدند.

ربودن دانش آموزان دانشکده جنگلداری در ایالت کادونا در ماه مارس یکی از مجموعه آدم ربایی هایی بود که از اواخر سال گذشته به مدارس و کالج های نیجریه ضربه زد.

ده نفر از 39 دانشجو که ابتدا ربوده شده بودند ، در هفته های پس از حمله توسط نیروهای امنیتی پیدا شدند؛ اما محل نگهداری 29 نفر باقیمانده مشخص نبود.

«ساموئل ارووان» مقام امنیتی محلی دولت در بیانیه ای گفت: فرماندهی پلیس ایالتی کادونا به دولت گزارش داده است که دانشجویان باقیمانده کالج را نیز آزاد کرده اند.

در این بیانیه جزئیاتی در مورد نحوه آزادی دانشجویان یا وضعیت آنها ارائه نشده است.

گفتنی است باندهای جنایتکار مسلح به یک تهدید امنیتی فزاینده در شمال غربی و مرکز نیجریه تبدیل شده اند و به نقض مکرر قانون و حقوق انسانی در این کشور با آدم ربایی و قتل و خشونت پرداخته اند. آن ها روستاها را غارت می کنند ، به گاوها حمله می کنند و برای باج گیری آدم ربایی می کنند. اخیراً آنها تمرکز خود را روی مدارس و دانشگاههای روستایی معطوف کرده اند ؛ جایی که دانش آموزان یا دانش آموزان را می ربایند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = هشت