دبیرکل حزب الله :آمریکا برای داعش سربازگیری می کرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از المیادین ، سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان گفت: زمانی که بحث تروریسم پیش می آید ما عملا گاه با تروریست‌ هایی طرفیم که توسط دستگاه اطلاعاتی امریکا ساخته شده و راهبری و حمایت می‌ شوند. هر روز ابعاد تازه‌ تری از واقعیت‌ های این گروه‌ های تروریستی بر همگان روشن می شود. این نشان‌ می دهد دستگاه‌ های اطلاعاتی امریکا از زندان‌های عراق  برای داعش نیرو می گرفتند و تجهیز می کردند و نقش پررنگی در آزادسازی تروریستها داشتند.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: برخی طرف‌ ها چه از داخل یاخارج لبنان می‌ خواهند که لبنان را به جنگ داخلی بکشانند .آن ها هربار مقابل مقاومت کم می‌ آورند سراغ گزینه جنگ داخلی می‌ روند. در حالی که حزب الله هرگز برای تشکیل دولت یا اصلاح اقتصادی لبنان سراغ سلاح خود نخواهد رفت.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: فساد مالی و قاچاق اموال لبنان به خارج از کشور و بلوکه شدن اموال عمومی ملت لبنان که با وجود اعتراضات و انفجارهای گته و بیگاه باعث تنش شده است ، در کنار فشار های امریکا باعث ایجاد بحران در لبنان شده است که باید این مسائل را حل کرد.

وی افزود: این نتیجه ده ها سال سیاست‌ های مختلف در لبنان است که نمی‌ توان آن را در یکی دو سال حل و فصل کرد . کشور نیازمند اصلاحات ساختار اداری و مالی و رفع برخی اختلالات در نظام سیاسی است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: اگر روز دوشنبه رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان برسر کابینه تکنوکرات غیر جناحی به نتیجه برسند همین مسیر را پیش می‌گیریم .

وی گفت : امریکا می‌خواهد  لبنان مانند دیگر کشورهای عربی بخشی از محور امریکایی صهیونیستی در منطقه باشد .

دبیر کل حزب الله افزود:دولتی توانمند و تکنوکرات ـ سیاسی و مسئولیت پذیر باید تشکیل شود .

ایشان تاکید کرد: الحریری نمی‌ تواند این جسم آتشین را به‌ تنهایی به دست بگیرد.باید دولتی قدرتمند متشکل از نیروهای سیاسی تشکیل شود .

ایشان خطاب به الحریری گفت : تنها در آن صورت است که مسئولیت ها به جد مشخص شده و هرکس از مسئولیت شانه خالی کند محاکمه خواهد شد.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان ضمن اشاره به پیشنهاد ایران درباره فروش نفت در ازای لیره گفت:  پیشنهاد ایران درباره فروش نفت همچنان به قوت خود باقی است و می توان به صلاحدید و از مسیر دولت  به استقبال این پیشنهاد رفت.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × = بیست