جن ساکی: بایدن از برچسب “قاتل ” به پوتین پشیمان نیست

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از اسپوتنیک ،جن ساکی سخنگوی کاخ سفید شامگاه پنج شنبه 28 اسفند ،در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از اظهارات اخیرش درباره همتای روس خود ولادیمیر پوتین و الحاق لقب قاتل به وی ، پشیمان نیست.

ساکی در رابطه با این که رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «ای بی سی» این کشور تاکید کرده بود که رهبری روسیه باید هزینه دخالت ادعایی خود در انتخابات کشورش را بپردازد و به این پرسش خبرنگار که آیا همتای روس خود را قاتل می داند نیز با «بله» پاسخ داده بود، اظهار داشت: بایدن از اظهارات خود در رابطه با پوتین پشیمان نیست و پاسخ صریحی به یک پرسش صریح داد.

سخنگوی کاخ سفید در این باره همچنین تصریح کرد: بایدن و پوتین دارای دیدگاه های متفاوتی در رابطه با شمار زیادی از مسائل مشترک هستند با این حال بایدن اطمینان دارد که فرصت بزرگی برای کار میان روسیه و آمریکا وجود دارد؛ به راه های دیپلماتیک در تعامل خود با روسیه پایبند هستیم و سفیر ما نیز همچنان در مسکو فعالیت می کند.

در رابطه با ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نیز ساکی: خاطر نشان ساخت: تحقیقات در رابطه با احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در جریان است.

سخنگوی کاخ سفید درباره پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه برای گفت و گو با همتای آمریکایی خود نیز گفت: بایدن پیش از این با همتای روس خود گفت و گو کرده در حالی که رهبران زیادی هستند که تاکنون با آنها صحبت نکرده است.

این در حالی است که رئیس جمهوری روسیه ساعتی پیش در مصاحبه با شبکه خبری «روسیه ۲۴» از آمادگی خود برای گفت و گو با رئیس جمهوری آمریکا خبر داده و در این باره اظهار داشت: دفعه قبل این پرزیدنت بایدن بود که پیشنهاد انجام گفت و گوی تلفنی را داد؛ می خواهم به وی پیشنهاد ادامه رایزنی های خود را بدهم به شرط این که این کار را در عمل به صورت زنده با این حال بدون هیچ گونه تعلل بلکه در یک گفت و گوی صریح و مستقیم انجام دهیم.

پوتین همچنین تصریح کرد: به نظرم این کار به نفع هر دو ملت روسیه و آمریکا و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر خواهد بود؛ بهتر است این کار را پشت سر خود نگذاریم؛ می خواهم در تعطیلات آخر هفته به «تایگا» سفر کنم تا در آن جا کمی استراحت کنم، به همین دلیل نیز امکان دارد این کار را فردا یا به طور مثال روز دوشنبه انجام دهیم.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه نیز افزود: بفرمایید؛ ما آماده (انجام این کار) در هر زمانی هستیم؛ هر زمانی که برای طرف آمریکایی مناسب است؛ من به شخصه همین الآن دستور مناسبی برای وزارت خارجه (روسیه) ارائه خواهم داد؛ (در واکنش به اظهارات اخیر بایدن) باید روابط خود را حفظ کنیم تا انتقادهای تند را به طور غیابی رد و بدل نکنیم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − یک =