درگیری نیروهای اسراییلی و فلسطینی ها دستکم 90 زخمی برجای گذاشت

 هلال احمر فلسطین اعلام کرد در جریان درگیری‌هایی که میان فلسطینی‌ها و سربازان ارتش رژیم اسراییل در دو شهرک بیتا و بیت دجن واقع در شرق نابلس شکل گرفتند، ۹۰ فلسطینی زخمی شدند که ۱۳ مورد آنها به دلیل اصابت گلوله‌های پلاستیکی در بیتا بوده و ۱۳ مورد دیگر نیز در بیت دجن زخمی شدند.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز به نقل از  به نقل از روسیا الیوم،طبق گزارش هلال احمر فلسطین این فلسطینی‌ها در اثر اصابت گلوله‌های فلزی با روکش پلاستیکی و استنشاق گاز اشک‌آور آسیب دیدند.
 
این درگیری‌ها در پی مخالفت فلسطینی‌ها با شهرک‌سازی و مصادره اراضی‌شان رخ داد و نیروهای ارتش رژیم اسراییل برای سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها از گلوله‌های جنگی و پلاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کردند.
 
درگیری‌ها در نابلس در اطراف کوه صبیح در شهرک بیتا آغاز شد و نیروهای رژیم اشغالگر با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین به سمت شرکت‌کنندگان در مظاهره های هفتگی مخالفت با ساخت شهرک آویتار، گاز اشک‌آور شلیک کردند.
 
جوانان فلسطینی در این شهرک موفق شدند یک بال از این طیاره ها را در منطقه کوه صبیح سرنگون کرده و آن را منهدم کنند.
 
در شهرک بیت دجن نیز پنج فلسطینی در اثر اصابت گلوله‌های فلزی با روکش پلاستیکی زخمی شدند که دو تن از آنها به شفاخانه های نابلس منتقل شدند.
 
همچنین در درگیری‌های شکل گرفته در این شهرک یک خبرنگار فلسطینی نیز به ضرب گلوله سربازان اسراییلی زخمی شد.
 
همچنین در قلقیلیه یک کودک با این گلوله‌ها زخمی شد و ده‌ها فلسطینی‌ دیگر در مظاهره هفتگی کفر قدوم، در اثر استنشاق گاز سمی آسیب دیدند.
 
از سوی دیگر امریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا جنایات شهرک‌نشین‌های اسراییلی در حق فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری به ویژه الخلیل را محکوم کردند.
 
شبکه سی‌ان‌ان به نقل از سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد: دولت امریکا به شدت اقدامات خشونت‌آمیز شهرک‌نشین‌ها در حق فلسطینی‌های ساکن روستاهای نزدیک به الخلیل در کرانه باختری در تاریخ ۲۸ سپتامبر را محکوم می‌کند.
 
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما از محکومیت جدی و قاطع این خشونت از سوی وزیر خارجه و دیگر مسؤولان قدردانی می‌کنیم.
 
اتحادیه اروپا نیز در بیانیه کوتاهی ضمن محکومیت اقدامات متجاوزانه شهرک‌نشین‌ها اعلام کرد: این مجرمان باید محاکمه شوند.
جیمز کلورلی، وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال افریقا نیز با اشاره به اینکه کشورش تجاوزات سربازان اسراییلی و شهرک‌نشین‌ها در جنوب الخلیل را محکوم می‌کند، از دولت رژیم اشغالگر اسراییلی خواست طبق تعهداتش در قوانین بین‌المللی حقوق بشر، به این نقض‌های حقوق بشر رسیدگی کرده و حمایت لازم را از شهروندان فلسطینی به عمل آورد.
 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو × = 14