کارگردان فیلم «بر لبه پرتگاه» درباره این فیلم و وضعیت سینمای کودک و نوجوان توضیح داد

کارگردان فیلم «بر لبه پرتگاه» که در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد، درباره این فیلم و وضعیت سینمای کودک و نوجوان توضیح داد.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز ، مسعود فرخنده طینت‌فرد که به همراه رحمان محمدی کارگردانی فیلم «بر لبه پرتگاه» را برعهده داشته و به بخش «مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی» سی‌وچهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز راه‌یافته است، درباره محتوای داستانی این فیلم گفت: «بر لبه پرتگاه» برداشت آزادی از «قصه‌های سبلان» محمدرضا بایرامی است که با توجه به جمع‌بندی‌ای که روی این قصه‌ها داشتیم به داستان این فیلم رسیدیم.

به گفته وی، «بر لبه پرتگاه» داستان یک نوجوان است که در یکی از روستاهای اردبیل اسبی دارد که این اسب از نظر خانواده او دردسرساز است و این نوجوان علاقه‌مند است که در هر صورت این حیوان را پیش خود نگه دارد. شرایط اقتصادی آن‌ها هم چندان مناسب نیست و نمی‌توانند برای اسب غذا و علوفه فراهم کنند و به تبع آن مثلثی بین یک نوجوان، اسب و طبیعت ایجاد می‌شود و چالش‌هایی که او برای حفظ این اسب با آن‌ها روبه‌رو می‌شود، قصه را شکل می‌دهد.

او درباره استفاده از ویژگی‌های بومی و محلی منطقه اردبیل در این فیلم بیان کرد: یکی از علایق من استفاده از فضاهای فولکلوریک مانند آداب و رسوم،سبک زندگی و ویژگی‌هایی که هر قومیتی دارد، در فیلم است. در «بر لبه پرتگاه» هم از ویژگی‌های بومی و محلی منطقه اردبیل برای روایت داستان بهره برده‌ایم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + نُه =