راه‌هایی برای صلح درون و آرامش عمیق (قسمت اول)

اگر بتوانید تا در تنهایی و سکوت بنشینید، زمینه ای عالی برای ارتباط با قلبتان را فراهم کرده اید.

به گزارش سلام نیوز در این نوشتار تکنیک هایی برای رسيدن به صلح درون از بعد دانشمندان علوم دینی، روانشناسی و علوم اجتماعی را با هم بررسی خواهیم کرد:
در ابتدا ممکن است که حوصله تان سر برود، چون عادت شما به انگیزشها پدیدار میشود. بعد ممکن است احساس ترس یا حتی ناراحتی کنید. انسان معمولا زمانی دچار احساس ترس میشود که از خود و خدا فاصله دارد و صداقت ظاهری و باطنی ندارد و با امواج اجتماعی به تین سو و آن سو میرود و از این رو همیشه در تنش، رقابت با دیگران و فراموش کردن خودش است.

در اولین قدم به خود آرامش بده
گفتن کلمات ساده و آرامش بخش به خود، به شما احساس حمایت زیادی میدهد. بیاد داشته باشید که کودک درون شما در قلبتان زندگی میکند. خود معصومتان را فعال کنید، همانطور که به یک کودک ترسیده آرامش میدهید، آرام کنید.

گفتن جملات محبت آمیز مثل: “اشکالی نداره”، “من کنارتم”، “تو خیلی قوی هستی”، “دوستت دارم”، قلبتان را تشویق میکند تا عمیق تر باز شود.

به خود اجازه ی احساس کردن بده
وقتی که به خودتان اجازه دهید تا هر چه درونتان هست، هم خوشی و هم بدبختی را احساس کنید، در واقع دارید به خود اجازه ی رشد میدهید. باز کردن قلب یعنی داشتن شجاعت برای روبرو شدن و حس کردن کامل احساسات.

متاسفانه، دلیل اصلی اینکه ما با قلبمان خیلی بیگانه ایم، اول از همه بخاطر انکار برخی احساساتمان است. وقتی به خود اجازه ی نزدیکی به هر چه را قفل و زنجیر کرده بودی بدهید، درواقع پرشی عظیم به دریای قلبت داشته ای.

هروقت به این احساسات برخوردید، نفسی عمیق بکشید.( برای بهتر منتقل کردن این انرژیها به زمین، از پایین شکم نفس بکشید و انرژی های نامناسب را دور بریزید. دقت کنید انرژی نامناسب بسته به شرایط می تواند انرژی مثبت یا منفی درون شما باشد . مثلا زمانی که ماشینی به سمت شما می آید اگر نگاه مثبت افراطی خود را حفظ کنید که خطری نیست در حقیقت این انرژی با اینکه مثبت است اما نامناسب است. پس اول خودتان و موقعیت را شناسایی کنید)
با والدِ درونت ارتباط برقرار کن
همه ی ما حضوری از پدر یا مادر الهی را درونمان داریم. این نیروها وقتیکه قلب شروع به باز شدن میکند ظاهر میشوند و ما میتوانیم تا پدر و مادر درونمان را هر زمانی صدا کنیم.

ممکن است خیلی از ما ها ارتباطات منفی با والدینمان داشته باشیم ولی والدین درون ما از والدین خودمان کاملاً متفاوتند.

والدین درونی بلاشرط ما را دوست داشته و حمایت میکنند و واقعا بهترین رفتار را به شما نشان میدهند. والد درونی سرپرست کودک درون ماست. بعبارت دیگر شما هر کاری بکنی یا کرده باشی، هر چیزی گفته باشی، هر فکری کرده باشی، بر عشق والد درونیتان به شما اثر نمیگذارد. این عشق قدرتمند بعنوان عشق بلاشرط ، شناخته میشود.

پس والدین درونیتان را به هر صورتی که دوست دارید صدا کنید. هر وقت که والد درونیتان ظاهر شد، حضور گرمش را درونتان احساس خواهید کرد.

از قدرت و معجزه دعا استفاده کن
کلمات انرژی اند و برخی به خوبی قادر به ایجاد این جریان سیال انرژی از کلمات هستند و دعا بهترین مسیر فعالی سازی این مهم است و زمانیکه شما دعایی را با نیتی خوب میخوانید، راهنمایی و حمایت را جذب میکنید. پس بسوی چیزی که باور محکمی به آن دارید(خدا) دعا کنید. خود عمل دعا کردن، به باز شدن قلبتان کمک میکند. وقتیکه به اندازه ی کافی فروتن و بی ریا و خالص باشید و در نظام هستی خود را جزعی ببینید و برای کمک از خدا خواهش کنید؛ راهنمایی را دریافت خواهید کرد. هستی همیشه در حال گوش کردن است.

احساس ناراحتی ات را در آغوش بکش
یکی از دلایلی که ما قلبهایمان را زندانی میکنیم این است که از احساس ناراحتی متنفریم. به ما یاد داده اند که “ناراحتی” بد است و یا نقد و سرزنش میشود یا بیحس و کشته. ولی حقیقت این است که هر چیزی که ما را پیچ و تاب میدهد و ناراحت میکند؛ بسیار باارزش است و فعال کننده انرژی های درون ماست آیا شنیده اید که میگویند پیامبر اکرم از فردی که رنج نکشیده و مریض نشده گریزان بودند و آن را نشانه نبود توجه و رحمت خداوند به آن فرد می‌دانستد؟

هر چیزی که ما به آن عکس العمل نشان میدهیم، هر درد و گیر عاطفی یا ترس درون ما، یک معلم و فعال کننده بزرگ درون ماست.

زیبایی را درون هر چیز پیدا کن
دیدن و سپاسگزاری از زیبایی، نیازمند قلبی باز است و همچنین نیازمند این است که شما درگیر شون روزانه ی زندگیتان را کاهش دهید و گاهی برای چند دقیقه به استراحت و دعا بپردازید .

زیبایی همه جا هست؛ در چهره ی دیگر مردم، در صداها، بو ها، تار و پود ها، حیوانات، درختان، ابرها، غذاها، ایده ها و یا حتی در غیر معمول ترین چیزها مثل زباله.

اگر بتوانید تا زیبایی را درون هر چیز پیدا کنید، دوباره عاشق زندگی خواهید شد و در زندگی جز زیبایی نمی بینید.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 × = چهل هشت