روحانی: جنگ اقتصادی مانع تحقق اهداف ایران اسلامی نشده است

♦به گزارش سلام نیوز حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری امروز(پنجشنبه)طی ویدئو کنفرانسی به مناسبت افتتاح آزاد راه غدیر ، با اشاره به معضل همیشگی ترافیک در مسیر کرج-قزوین- قم و سمنان به سوی تهران و بالعکس اظهار کرد: در این دو سال قدمهای بسیار مهمی برای حل این مشکل برداشته شده است افتتاح آزادراه شمال ، تکمیل آزادراه همت و طرح حرم تا حرم بخشی از گشایشها را ایجاد کرد. امروز هم طرح غدیر گشایشهای جدیدی ایجاد کرد. طرح آزاده راه شریف آباد به جاجرود هم می تواند بخش دیگری از مشکل ترافیک را کم کند.

وی ادامه داد: این طرحهای مهم قبل از دولت تدبیر و امید، توسط خود دولت ایجاد می شد و دولت شرکتهای خصوصی را شریک می کرد و 60 تا 70 درصد پروژه را دولت برعهده می گرفت اما اکنون دولت 30 درصد را برعهده دارد و 70 درصد در اختیار بخش غیر دولتی است یعنی 70 درصداین پروژه را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ایجاد کرده و مدیریت هم توسط دولت و قرارگاه است چنین طرحهای باید به مردم واگذار شودو دولت اولویت بندی کرده، تسهیلات فراهم کند و بر اجرای این پروژه ها نظارت کند این طرحها می تواند با پول مردم ساخته شود وخود مردم پول را پس بدهند. از طریق بازار سرمایه یا بانک یا اوراق این هزینه ها می تواند تامین شود بسیار مهم است ما این امور را به مردم واگذار کنیم.

روحانی همچنین با تشکر از مهندسین، مدیران، طراحان و کارگران و همه دست اندرکاران اجرای آزاد راه غدیر و بیان تبریک به آنها بیان کرد: روزانه حدود سه هزار نفر در این طرح مشغول فعالیت بودند و کار بسیار ارزشمندی اکنون در اختیار مردم قرار می گیرد. افتتاح چنین پروژه های افتخاری برای دولت در چنین شرایط سختی است از ابتدای دولت تا پایان دولت هزار کیلومتر آزاد راه به افتتاح می رسانیم که این رقم بسیار مهمی است در کل دوره رژیم گذشته 346آزاد راه ساخته شوده بود از ابتدای انقلاب تا سال 92 1701 کیلومتر آزاد راه ساخته شد و در این 8 سال هزار کیلومتر آزاده راه تحویل می دهیم که این افتخاری برای دولت و بخش خصوصی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین به همه پدرانی که در این شرایط سخت رسالت بزرگ پدری را نسبت به فرزندان خودشان انجام دادند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی اظهار داشت: ما باید به تدریج کارها را به مردم واگذار کنیم و دولت باید حداکثر طراحی و اولویت‌بندی‌ها را مشخص کند، تسهیلات مالی از طریق بانک‌ها و بازار سرمایه در اختیار شرکت‌ها قرار دهد و همچنین بر این کارها نظارت کند.

رئیس جمهور گفت: پولی که دولت در حال حاضر برای این پروژه‌ها پرداخت می‌کند بیشتر اوراق است که اوراق پول مردم است به این معنا که پولی است که دولت از مردم می‌گیرد و به آنان سود می‌دهد. بنابراین بسیار مهم است که امور را در سرمایه گذاری، بازپرداخت و عملیات به مردم واگذار کنیم.

روحانی بیان کرد: بنده به همه کارگران، طراحان، مهندسان و مدیران لایق قرارگاه خاتم الانبیاء، مسئولان وزارت راه و شهرسازی تبریک می‌گویم چرا که کار بسیار بزرگی انجام شده است. اینکه در طول این چند سال حدود سه هزار نفر روزانه مشغول فعالیت و کار بودند، بسیار ارزشمند است.

وی اظهار داشت: این افتخار برای دولت تدبیر و امید در این شرایط سخت است که از ابتدای کار این دولت تا پایان کارش، ما هزار کیلومتر آزادراه را به افتتاح می‌رسانیم و این رقم بسیار مهم است.

روحانی اظهار داشت: آزادراه غدیر برای ما بسیار مهم است؛ در سال ۹۴ که تصمیم‌گیری شد تا این طرح اجرا و عملیاتی شود، برنامه این بود که این آزادراه در سال ۹۹ افتتاح شود و این هدف به حول و قوه الهی در این مدت کوتاه محقق شد.

وی ادامه داد: این پروژه فقط ۵.۵ کیلومتر پُل دارد و حائز شرایط خاصی است. از اتوبان‌ها و تقاطع‌های مختلف عبور می‌کند، بنابراین این اتوبان برای مردم ایران رفاه، آسایش، سلامتی و امنیت را به ارمغان می‌آورد.

رئیس جمهور تصریح کرد: این اتوبان از این حیث برای مردم سلامتی به ارمغان می‌آورد که مقدار زیادی از دی اکسید کربن کاهش پیدا می‌کند، همچنین امنیت را به وجود می‌آورد به این دلیل که این اتوبان باعث می‌شود تا خودروها به سلامت از این مسیر سخت عبور کنند و همچنین وقت مردم کمتر گرفته می‌شود و حدود ۹۰ دقیقه تا دو ساعت در وقت مردم صرفه‌جویی می‌شود.

روحانی افزود: همچنین راه مهم ترانزیتی ما است که ترانزیت شرق به غرب و همچنین غرب به جنوب را تأمین می‌کند و بخشی از جاده ابریشم است و اهمیت زیادی دارد. بسیار خوشحال کننده بود که امسال یعنی در سال ۹۹ بیش از ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در یک سال افتتاح شده است که ۲.۵ برابر نُرم آزادراه‌هایی است که در کشور افتتاح می‌شد.

وی اظهار داشت: در سال جهش تولید این اتفاقات انجام شده و نشان می‌دهد که علیرغم جنگ اقتصادی دشمن و تحریم، فشار حداکثری این اتفاقات محقق شد و بنده بسیار خوشحال هستم که این روزها همه آنان می‌گویند که فشار حداکثری نسبت به ایران شکست خورده است و به معنای صبر، مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری است که در این سه سال ملت ما «علی‌وار» و مردانه در برابر همه مشکلات ایستادند و زندگی مولا امیرالمؤمنین (ع) برای همه ما درس است.

بیشتر بخوانید:«ابر رایانه سیمرغ» بالخره چه زمان به پرواز در می آید؟+فیلم

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 1 = هفت