روحانی: سه سال جنگ اقتصادی را پشت سر گذاشتیم/تحریم باید شکسته شود

♦به گزارش سلام نیوز حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت با تاکیدبر اهمیت و اصالت داشتن نطر مردم در تصمیم گیری ها اذعان کرد: هر کجا نظام و مردم یک راه را انتخاب کردند، پیروز شدند و هر کجا خدای ناکرده فاصله‌ای بین نظر مردم، نظام و مسئولین ایجاد شد همه ضرر کردند و همه شکست خوردند.

رئیس جمهور با تبریک فرا رسیدن عید مبعث و تبریک آن به مردم ایران گفتعید: امروز هم درد جامعه و مشکلات جامعه ما با نگاه به غار حرا و بعثت پیامبر قابل حل است و نه با نگاه غربی و نه نگاه شرقی و نگاهی که از جانب پیامبر بود می‌تواند ما را متحول و یکپارچه کند.در کارهای مهم نظر مردم را اصل بدانیم همانطور که پیغمبر نظر مردم را اصل می‌دانست حتی جایی که نظرش چیز دیگری بود وقتی همه مردم در امور دنیوی و زندگی مردم،چیزی می‌گفتند، نظر آنها را بر نظر شخص خودش مقدم می دانست. این مشورتی که خداوند به پیغمبر امر کرد امروز برای ما هم هست و ما هم بر همان مبنا باید حرکت کنیم.

روحانی در ادامه گفت:هر کجا نظام و مردم یک راه را انتخاب کردند، پیروز شدند و هر کجا خدای ناکرده فاصله‌ای بین نظر مردم و نظام و مسئولین ایجاد شد همه ضرر کردند و همه شکست خوردند.

رئیس جمهور با اشاره به مقاومت پیروزمندانه مردم در مقابل جنگ و تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران به واسطه تحریم ، ادامه داد: امروز یک روز تاریخی برای کشور ماست و روزی است که سه سال جنگ اقتصادی را پشت سر گذاشتیم. امروز اگر متحد و یک زبان باشیم و یکصدا و در کنار هم باشیم، می‌توانیم پیروزی را به زودی لمس کنیم و پیروزی دور نیست، نزدیک است. طراحان شکست ایران، طراحان به زانو در آوردن ملت ایران، امروز به شکست خودشان به صراحت اعتراف می‌کنند و می‌گویند آن راه به نتیجه معکوس رسیده است و این یعنی پیروزی ملت ایران. ولی اگر بال فروتنی را در برابر مردم پهن نکردیم پیروزی از آن ما نخواهد بود.تحریم باید شکسته شود، تحریم ظلم به مردم و خواست صهیونیست و ارتجاع منطقه است و نباید بگذاریم خواست آن‌ها اجرایی شود.

روحانی در ادامه با یاداوری بدعهدی های طرف غربی در برجام وتوافق های بین المللی بار دیگر به آنان هشدار داد: ما به کاخ سفید می‌گوییم به قانون برگردید و خجالت نکشید، امروز و فردا نکنید . با بازگشت شما به برجام، ما به همه تعهداتمان بر می‌گردیم. آمریکا باید پیش قدم باشد در راهی که خود او در شکست آن پیش قدم بوده است.

وی با لزوم حفظ وحدت و اجتناب از انشقاق در این مسیر تاکید داشت : وقتی یک ملت در برابر یک ابرقدرت سه سال ایستاد و منتخبان تازه در آن کشور صراحتا بیان می‌کنند که راه چهار ساله قبلی شکست خورده است این یعنی موفقیت ایران و حتما اگر با وحدت و اتحاد راه خودمان را ادامه دهیم، به پیروزی خواهیم رسید.

وی با تاکید به لزوم تدوین جایگاه وزارت بازرگانی در کشور جهت حل برخی چالش های اقتصادی در کشور  افزود : ما که وزیر بازرگانی نداریم اگر می‌داشتیم و اگر میان دولت و مجلس همکاری صورت گیرد، ما روز و نوروز دیگری داشتیم. ما امروز کسی را نداریم که مسئول خرید و اجناس مردم باشد.یک وزیر داریم که به فکر صنعت خودش و یک وزیر هم داریم که به فکر کشاورزی خودش است. ما یک وزیر می‌خواهیم که به فکر زندگی مردم و مصرف مردم باشد، به فکر این باشد که توزیع چگونه انجام می‌شود. توزیع چه می‌شود؟ توزیع ما بی‌صاحب است و این مشکل اصلی ماست.

روحانی در پایان خاطر نشان کرد : دولت در پایان دوره قبل به صراحت اعلام کرد که وزارت بازرگانی می‌خواهد و با این لایحه را با دوفوریت به مجلس داد و این لایحه تا روزهای آخر مجلس قبل ماند و تصویب شد و به شورای نگهبان رفت، یک ایراد کوچک وجود داشت که می‌توانست در عرض چند ثانیه در مجلس حل شود و نشد و باقی ماند و در این مجلس هم متاسفانه باقی مانده است . 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + چهار =