سازمان تجارت جهانی خواستار توزیع عادلانه واکسن شد

♦به گزارش سلام نیوز رئیس سازمان تجارت جهانی با سپاسگزاری از اتحادیه اروپا، چین و هند برای فروش واکسن های کرونا، از انگلیس و آمریکا نیز درخواست کرد که این واکسن مهم را به کشورهای فقیرتر صادر کنند.

ایرنا نوشت:«انگوزی اوکونجو ایوالا» مدیرکل سازمان تجارت جهانی در نشست مجازی در باره سیاست های بازرگانی به میزبانی کمیسیون اروپایی، افزود: ملی گرایی و نابرابری در حوزه توزیع واکسن، بهره ای به همراه نخواهد داشت.

او با تاکید دوباره بر ضرورت لزوم تضمین رها نشدن کشورهای فقیر، از کشورهای ثروتمند به ویژه انگلیس و ایالات متحده درخواست کرد در صورتی که مایل به گذر جهان از این همه گیری هستند، میزان صادرات واکسن های کووید – ۱۹ را افزایش دهند.

اوکونجو ایوالا با درخواست از کشورهایی که این واکسن ها را در اختیار کشورهای دیگر قرار نمی دهند یا صادر نمی کنند، برای دست زدن به اقدام با سرعت هرچه تمام تر، افزود: اگر بتوانیم انگلیس و ایالات متحده را وادار کنیم مقداری از واکسن های تولید شده را صادر کنند که تصور می کنم برای این کار آماده می شوند، عالی خواهد بود.

درخواست او برای برابری در توزیع واکسن در حالی است که کارزارهای واکسیناسیون با سرعت بسیار متفاوتی در کشورهای ثروتمند غربی که بخش های قابل توجهی از شهروندانشان را واکسینه کرده اند از یک سو و شهروندان فقیرتر کشورهای در حال رشد که به شدت برای دسترسی به واکسن تلاش می کنند، ادامه یافته است. هند به ویژه در میان پنجه های شدیدترین همه گیری جهان از هنگام آغاز همه گیری در بیش از یک سال پیش، دست و پا می زند.

از بیش از یک میلیارد واحد واکسن که تاکنون در سطح جهان تزریق شده، بیش از ۴۰۰ میلیون واحد آن به شهروندان ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا تزریق شده است.

بر اساس آماری که به دست بلومبرگ رسیده، اتحادیه اروپا تاکنون مجوز فروش بیش از ۱۳۶ میلیون واحد واکسن را به ۴۳ کشور صادر کرده که از این میزان بیش از ۵۲ میلیون واحد به ژاپن، ۱۶ میلیون واحد به بریتانیا و ۱۲.۸ میلیون واحد به کانادا صادر شده است.

مدیرکل سازمان تجارت جهانی با سپاسگزاری از اتحادیه اروپا، چین و هند، افزود: تزریق ۸۰ درصد یا بیشتر از واکسن های کنونی عمدتا در کشورهای ثروتمند، قابل پذیرش نیست و چنانچه توجه سریعی به واکسیناسیون همگانی نکنیم، به سادگی می توان گفت که جهان امن نخواهد شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × = بیست یک