سازمان ملل: ماداگاسکار شاهد اولین قحطی ناشی از گرم شدن آب و هوا توسط انسان است

سازمان ملل متحد هشدار داده است که گرم شدن آب و هوا ناشی از فعالیت های انسانی عامل قحطی است که در ماداگاسکار رخ می دهد و خاطرنشان کرده است که این اولین مورد در نوع خود است، اما آخرین مورد نخواهد بود.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز، آدوینو مانگونی، دستیار مدیر برنامه جهانی غذا در ماداگاسکار گفت: در حال حاضر 30000 نفر در بخش جنوبی جزیره از قحطی رنج می برند که شاهد خشکسالی بی سابقه در 40 سال گذشته است و 1.3 میلیون نفر از کمبود رنج می برند.
وی گفت: این قحطی اولین قحطی ناشی از گرم شدن آب و هوا است که به نوبه خود ناشی از فعالیت های انسانی است.
ایشان با تاکید بر اینکه این قحطی “اولین قحطی مربوط به تغییرات آب و هوایی روی زمین” است، خاطرنشان کرد: قحطی هایی که در حال حاضر یمن، سودان جنوبی و منطقه تیگری در اتیوپی را درگیر کرده است، همگی ناشی از درگیری است.
وی با توصیف کودکانی که در سفر اخیر خود به منطقه آسیب دیده در یک مرکز تغذیه ملاقات کرده است، “وضعیت بسیار نگران کننده است”، و افزود: “دل را می شکاند.”
وی با هشدار به اینکه فصل برداشت محصول بعدی شش ماه پیش نخواهد بود و وضعیت تا آن زمان همچنان رو به وخامت خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 500 هزار کودک از سوء تغذیه رنج می برند که 110 هزار کودک از سوء تغذیه شدید رنج می برند و یک قدم با مرگ فاصله دارند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = شش