واکنش سخنگوی جنبش انصارالله به طرح آتش‌بس ریاض:عربستان خود بخشی از جنگ یمن است

♦به گزارش سلام نیوز “محمد عبدالسلام” سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به طرح اعلام شده از سوی وزیرخارجه سعودی برای پایان بحران در یمن، تاکید کرد: عربستان سعودی خودش بخشی از جنگ در یمن است و باید فورا محاصره هوایی، زمینی و دریایی علیه یمن را متوقف کند.

رییس هیات مذاکره کننده یمن گفت: هرگونه موضع و یا ابتکاری که بخش انسانی را از معاملات نظامی و یا سیاسی جدا نسازد و محاصره را از یمن رفع نکند، جدی نیست و هیچ مساله تازه ای را در بر نمی گیرد.«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله در گفت وگو با رویترز به طرح ارائه شده از سوی عربستان سعودی در زمینه پایان جنگ در یمن واکنش نشان داد.

وی گفت: عربستان سعودی خودش بخشی از جنگ در یمن است و باید فورا محاصره هوایی، زمینی و دریایی علیه یمن را متوقف کند.

سخنگوی جنبش انصارالله افزود: هر طرحی که در آن این دو موضوع لحاظ نشود که یمن با یک تجاوز مواجه است و اینکه محاصره علیه یمن باید فورا برچیده شود، طرح جدیدی نیست و نتیجه‌بخش نخواهد بود.

طی شش سال گذشته، عفو بین‌الملل گزارش‌های مفصلی در مورد چگونگی نقض حقوق بشر توسط متجاوزان به یمن از جمله جنایات علیه کودکان و غیرنظامیان این کشور ارائه کرده است، اما عربستان با حمایت کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی، بدون هرگونه واکنش و اهمیتی به این گزارش‌ها به جنایات ضد انسانی خود در یمن ادامه داده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + دو =