وزارت امور خارجه دولت طالبان: درگیری بین مرزهای افغانستان و کشورهای همسایه کذب است

 دولت  طالبان در افغانستان امروز سه شنبه اخبار رسانه ها مبنی بر درگیری مرزبانان طالبان با مرزبانان در استان جوز در شمال افغانستان را تکذیب کرد.

گزارش: علی محمد نسب

به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه دولت طالبان در این خصوص اعلام کرد: اخبار مربوط به اختلافات مرزی بین افغانستان و همسایگان کذب است. هیچ مساله ای بین ما و همسایه مان ترکمنستان وجود ندارد و ما می‌خواهیم با کشورهای دوست و همه کشورهای جهان روابط دیپلماتیک و دوستانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت ترکمنستان در کابل نیز گزارش ها مبنی بر وضعیت حاد در مرز با افغانستان را تکذیب و خاطر نشان کرد که ترکمنستان«روابط حسن همجواری» با افغانستان را ادامه می دهد.

این در حالیست که رسانه‌های افغانستان شب گذشته اعلام کردند که درگیری‌های مسلحانه ای میان نیروهای طالبان و مرزبانان ترکمنستان در مرزهای دو کشور اتفاق افتاده است.

روزنامه هشت صبح افغانستان به نقل از خلیل بلخی، رئیس وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت جوزاعلام کره بود که مرزبانان ترکمنستانی ۳ روز پیش یک غیرنظامی افغان را کشتند و یک نفر دیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = شش