سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی توسط یمن در مارب

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از روسیا الیوم سرهنگ یحیی ساری سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر امروز سه شنبه از حمله پهپادی به فرودگاه ابهای در عربستان و سرنگون‌سازی پهپاد جاسوسی MQ9 امریکا در استان مارب خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در چارچوب واکنش مشروع و طبیعی به تشدید تجاوزات و محاصره فراگیر یمن، یگان پهپادی عصر امروز عملیاتی هجومی با استفاده از پهپاد قاصف K-2 علیه فرودگاه بین المللی ابها در عربستان انجام داد.

وی تاکید کرد که عملیات پهپادی با دقت به هدف خود اصابت کرد و تا زمانی که تجاوزات ائتلاف عربی و محاصره یمن ادامه داشته باشد، عملیات نیروهای یمنی نیز تداوم خواهد داشت.

سرهنگ یحیی ساری همچنین تصریح کرد: یگان‌های پدافندی همچنین توانستند عصر امروز پهپاد تجسسی-هجومی MQ9 امریکا را به هنگام پرواز متخاصمانه بر فراز آسمان استان مارب سرنگون کنند.

وی اظهار داشت: عملیات سرنگونی پهپاد امریکا با یک موشک مناسب صورت گرفت.

پیش از این، «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان از طرح جدید ریاض برای پایان دادن به جنگ یمن خبر داده بود.

بن فرحان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: این طرح شامل آتش‌بس در سراسر یمن با نظارت سازمان ملل متحد و برگزاری گفت‎‌وگوهای سیاسی است.

در مقابل، انصارالله اعلام کرد طرح پیشنهادی عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن را فاقد موضوعی تازه‌‍ دانست.

«محمد عبدالسلام الحوثی»، از مذاکره‌کنندگان ارشد انصارالله یمن در نخستین واکنش به طرح عربستان، تصریح کرد: این طرح چیز تازه‌ای ندارد و عربسنان خود بخشی از جنگ است و باید فورا به محاصره هوایی و دریایی یمن پایان دهد.

وی اظهار داشت: انصارالله به گفت‌وگو با عربستان، عمان و امریکا برای دستیابی به توافق صلح ادامه خواهد داد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 × هشت =