«سرکوب فلسطینیان» توسط ارتش صهیونیستی ، چند تن را به کام مرگ فرستاد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری فلسطین«وفا»، عصرگاه جمعه بر اثر سرکوب راهپیمایی های هفتگی ضد اسکان در فلسطین اشغالی و در کرانه باختری  – که مخالفت علنی خود را با اسکان افسار بریده و غاصبانه صهیونیستها اعلام می کند- تعدادی از فلسطینیان از جمله دو خبرنگار عکاسی مجروح شدند.

این رسانه فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر راهپیمایی هفتگی «کفر قدوم » در شرق قلقیلیا ، در کرانه باختری را سرکوب کردند و به اقدامات فجیع غیر انسانی مانند شلیک گلوله های سنگین، نارنجک های شوکه کننده و گاز اشک آور به طرف شرکت کنندگان دست زدند.

 عکاسان تلویزیون فلسطین که برای تهیه گزارش آنجا بودند، به وسیله  گلوله های آتشین و به همراه تعدادی از شهروندان که به علت انفجارها خفه شده بودند، در آن مکان مورد آسیب و جراحت شدید قرار گرفتند.

در این سرکوب صهیونیستی شش فلسطینی بر اثر گلوله های فلزی با روکش لاستیکی زخمی شدند و عده ای دیگر در نتیجه سرکوب نیروهای اشغالگر اسرائیلی خفه شدند .

“وفا” به نقل از رئیس شورای روستای آل مغایر ، امین ابوعلیا ، گفت که مردم روستا با آرامش به سمت ورودی شرقی روستا حرکت می کردند ، که ناگه درگیری ها و شلیک گلوله بالا گرفت که طی آن سربازان اشغالگر گلوله های “لاستیکی” را شلیک کردند و سپس از پشت آن گازهای اشک آور ؛ که منجر به زخمی شدن شش شهروند با گلوله های لاستیکی، درکنار خفگی ها بر اثر گاز و نارنجک، گردید. 

وی با اشاره به اینکه امسال برای سومین بار است که اشغالگران ورودی روستا را می بندد تا مردم فلسطین اعتراض نکنند، خاطرنشان کرد: ورودی های روستا به مناطق شمالی و جنوبی کرانه باختری منتهی می شود که با بسته شدن آن ، شهروندان مجبور می شوند که به دنبال گزینه دیگر و راه های طولانی تر و دشوارتر برای رسیدن به مایحتاج خود ، عبور و مرور و نیز اعتراضات باشند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × هفت =