سرگئی لاوروف : خوشبختانه روابط تهران و مسکو در بهترین شرایط قرار دارد

سرگئی لاوروف : خوشبختانه روابط تهران و مسکو در بهترین شرایط قرار دارد و اطمینان دارم این مناسبات با روی کار آمدن دولت جدید بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

به گزارش سلام نیوز از صدا و سیما؛ حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف در پایان مذاکرات خود نتایج گفتگو‌های خود را تشریح کردند.

سرگئی لاوروف با اشاره به سطح عالی روابط تهران و مسکو گفت: خوشبختانه روابط تهران و مسکو در بهترین شرایط قرار دارد و اطمینان دارم این مناسبات با روی کار آمدن دولت جدید بیش از پیش گسترش خواهد یافت.
لاوروف افزود: برجام از محوری‌ترین موضوعاتی است که بطور مداوم با شرکای ایرانی و طرف‌های برجامی درباره آن رایزنی کردیم. اگر آمریکا خواهان بازگشت به برجام است، هم واشنگتن و هم دیگر طرف‌ها باید بدانند این توافقنامه بدون کم و کاست و با همان تعهدات اعلامی در متن توافقنامه باید اجرایی شود.
وزیرامورخارجه روسیه تصریح کرد: طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سوریه، افغانستان، یمن و تحولات قفقاز مورد بحث قرار گرفت و ایران و روسیه درباره بسیاری از این مسائل اشتراک نظر و همکاری دارند.
امیرعبداللهیان نیز در این نشست خبری مشترک گفت: ما امروز راجع به موضوعات متنوعی در حوزه دوجانبه و بین‌المللی گفتگو کردیم و نگاه نزدیکی بین دو کشور وجود دارد. در آینده نزدیک ما سند راهبردی روابط دوجانبه را امضا خواهیم کرد که می‌تواند مبنای مناسبات دو کشور باشد. باید موانعی که در مسیر جهش روابط دوجانبه وجود دارد برطرف شود.
خوشبختانه درحال حاضر منعی برای تردد تجار دوکشور وجود ندارد و بیش از ۷۰ درصد مردم ایران واکسینه شده‌اند.
وزیرخارجه کشورمان افزود: امیدواریم شاهد افزایش حجم مبادلات دوجانبه در شان دو کشور بزرگ و مهم همسایه باشیم.
امیرعبداللهیان گفت: درمورد افغانستان بطور مفصل گفتگو کردیم و در آینده نزدیک اجلاس وزرای خارجه همسایه افغانستان و روسیه را برگزار خواهیم کرد.
وزیرامورخارجه کشورمان افزود: در مسئله قفقاز جنوبی نگرانی‌هایی داریم و معتقدیم منطقه ظرفیت ناآرامی جدیدی ندارد. تحت هیچ شرایطی تغییر نقشه ژئوپلتیک منطقه قفقاز را نمی‌پذیریم و تحرکات رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها را تحمل نمی‌کنیم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = شش