شهید سلیمانی: اگر تعلقات را زیر پا گذاشتیم، می‌توانیم بدون قدرت طلبی مثل شهدا به ملت خدمت کنیم

یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سلیمانی می‎تواند چراغ راه بسیاری از جوانان انقلابی امروز باشد . به همین سبب در ادامه مباحث مکتب شناسی حاج قاسم سلیمانی به ذکر نکات و خاطراتی از ایشان اشاره می‎کنیم که روشنگر است:

گزارش: بهنام نداف

♦به گزارش سلام نیوز سردار قاسم سلیمانی در 22 بهمن 1396 گفت:امام(ره) جلودار و خط‌شکن بود.جلوداری و خط شکنی، عامل موفقیت است. اصلاً دلیل اینکه ما در دفاع مقدس‌مان در یک جنگ نابرابر و تحمیلی موفق شدیم دشمنی که همۀ زرادخانه‌های شرق و غرب را در کنترل خودش و در اختیار خودش داشت، شکست بدهیم، نشات‌گرفته از این فرهنگ و این پیام و درس و مدرسۀ‌ امام(ره) بود.

فرماندهان ما جلودار شدند شما ببینید همت کجا شهید شد؟ جستجو کنید ببینید گلوله‌ای توپ در داخل قرارگاه، شهید شد یا در جلوی خط مقدم شهید شد؟ ببینید جنازۀ شهید باکری در کجا جا ماند و این شهدای خودمان را، این جلوداری، این خط‌شکنی را به وجود آورد اگر کسی جلوتر رفت، به مردم گفت بیایید، این موفق می‌شود.

شهید قاسم سلیمانی در 6 مهرماه 1396 نیز می گوید:بعضی وقت‌ها از عملیات روانی دشمن دچار مشکل می‌شویم، بعضی‌‌ها، ما که دچار مشکل نمی‌شویم، ملت ما که دچار مشکل نمی‌‌شود، بعضی‌ها دچار مشکل می‌شوند، درحالی که دشمن از ما می‌ترسد اما ما تلقین ترس به جامعه می‌کنیم. هر کس در این مسیر جامعۀ ما را از دشمن بترساند و نه خدا و بخواهد از مسیر درست عقب بزند، به استقامت و آرمان این ملت این ملت خیانت کرده است .

شهید سیمانی در مهر 1395 نیز گفت: اگر تعلقات خودمان را زیر پا گذاشتیم، می‌توانیم بدون قدرت طلبی مثل شهدا به ملت خدمت کنیم در غیر این صورت نمی توانیم کاری انجام دهیم. خط امام(ره) این است که آبرو را بر دست بگیرید به خدمت او بروید، این بر آبروی شما می‌افزاید نه اینکه در گوشه‌ای کِز بکنید، علیه نظامی که امام(ره) تاسیس کرده است و بیش از 200 هزار نفر پای آن شهید شده‌اند پُز اپوزیسیون را بدهید! این غلط است. البته خیلی‌ها مثل کف روی آب بودند، تحمل نکردند فرار کردند رفتند.
دیدم روزی کسی با تز انقلابی همت را با زبان نادرستی خطاب کرد، در همین سپاه تهران، امروز همان آدم مزدور آمریکا، در آمریکا علیه ملت ایران جاسوسی می‌کند! اگر بنیان اعتقادی در کسی ضعیف بود به اینجا می‌رسد، باید به خودمان هشدار بدهیم، باید از خودمان مراقبت بکنیم باید تعلقات خاطر خودمان را زیر پا بگذاریم، اگر تعلقات خودمان را زیر پا گذاشتیم، می‌توانیم مثل شهدا به این ملت خدمت بکنیم، اگر ما با تعلق، چه تعلق فردی، چه حزبی  و … بخواهیم کار کنیم هرگز به هدف عالیه نمی رسیم .

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه + = 13