مکرون درباره خطر داعش هشدار داد

امانوئل مکرون در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق درباره خطر داعش هشدار داد و تاکید کرد فرانسه خواستار برقراری ثبات و امنیت در عراق است

به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت همان طور که می‌دانید فرانسه خواهان ثبات در عراق است و این تمایل فرانسه در وهله اول با ادامه مبارزه علیه داعش و بازسازی مناطق آزاد شده دنبال می‌شود.

داعش در سال ۲۰۱۷ به لطف شجاعت نیرو‌های عراقی و با پشتیبانی ائتلاف بین المللی متحمل شکست سرزمینی شد. اما همه ما می‌دانیم که داعش از پا ننشسته است و همچنان یک تهدید است. من می‌دانم مبارزه علیه این گروه تروریستی اولویت دولت شماست. من اینجا هستم تا بار دیگر بر تعهد فرانسه در این مبارزه در کنار شما تاکید کنم.

رئیس جمهور فرانسه گفت واضح است که آوارگان حق بازگشت مطمئن و شایسته به سرزمین‌های خود را دارند. فرانسه برای ادامه این تلاش‌ها به منظور حمایت از آوارگان جوامع گوناگون در کنار دولت عراق است.

مکرون گفت ثبات عراق و اجرای اصلاحات مورد مطالبه مردم عراق از مسائل اساسی دیگر هستند و من از اقدامات شما و دولت شما در این زمینه قدردانی می‌کنم. 

شایان ذکر سات ایمانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با هدف شرکت در اجلاس بغداد وارد عراق شد.
این اجلاس صبح امروز شنبه با حضور نمایندگان نه کشور فرانسه، ایران، ترکیه، عربستان، قطر، امارات، مصر، کویت و اردن و با میزبانی عراق در بغداد برگزار می‌شود. امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از جمهوری اسلامی در این اجلاس شرکت می‌کند. بررسی تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و گسترش مناسبات همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و حل اختلافات میان برخی کشور‌ها از جمله اهداف این اجلاس یک روزه اعلام شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 3 = بیست یک