عباسی: افزایش سلامت اجتماعی در فرد و جامعه آنان را پویا و سازنده می نماید

♦به گزارش سلام نیوز «فاطمه عباسی» مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در همایش مددکاری اجتماعی و سلامت اجتماعی گفت: حضور مددکاران به عنوان متخصصین سلامت اجتماعی در جامعه می‌تواند در پیشرفت و آبادانی کشور نقش مهمی و سازنده ایفا کند.

ایشان با تاکید بر نهاد خانواده و توسعه یافتگی جامعه در پرتو سلامت اجتماعی، گفت: رشد و تعالی هر جامعه منوط به اهداف توسعه که تعریف و برنامه‌ریزی می‌شود که این توسعه یافتگی در سایه همبستگی اجتماعی، سلامت اجتماعی و مشارکت عمومی به تحقق می‌یابد. مددکاران اجتماعی با توجه به دانش، ارزش و مهارت که در سالیان متوالی کسب می‌نمایند متولیان اصلی در افزایش سطح اجتماعی، انسجام و سلامت اجتماعی محسوب می‌شوند.

ایشان افزود: حضور مددکاران اجتماعی در کنار کادر درمان و مردم در دوران کرونا و اثرگذاری در کاهش فشارهای اجتماعی بر مردم این را نشان می دهد که مددکاران با مردم هستند و تا چه اندازه می توانند در بهبود حال جامعه و حرکت به سمت رشد و پیشرفت و توسعه یافتگی نقش ایفا کنند. 

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور جامعه‌ای را جامعه توسعه یافته دانستند که توجه به سلامت در هر دو بخش اجتماعی و جسمی مورد اهمیت قرار گیرد و جایگاه و نقش این موضوع در جامعه زمانی مشخص می‌شود که فرد با دارا بودن سلامت اجتماعی بتواند نقش اجتماعی خود را در جامعه به درستی ایفا کند.

وی، جایگاه خانواده را در کسب سلامت اجتماعی مهم و شرایط خانواده سالم را منسجم و دارای ثبات بیان و تصریح کرد: فرد دارای سلامت اجتماعی می‌تواند در فعالیت‌های جمعی و گروهی مشارکت و نقش کلیدی داشته باشد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در پایان ضمن بیان این مطلب که حضور مددکاران به عنوان متخصصین سلامت اجتماعی در جامعه می‌تواند در توسعه کشور نقش مهمی و سازنده ایفا کند، گفت: حضور کلیدی و سازنده مددکاران در جامعه باعث ارتقاء سلامت اجتماعی و در نهایت توسعه یافتگی جامعه و کشور می‌شود و این نقش‌آفرینی توسط مددکاران در کشورهای توسعه یافته شناسایی و بکارگیری شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − سه =