پاپ فرانسیس خطاب به مردم عراق: من به نزد شما با اشتیاق به صلح می آیم

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از البغداد الیوم  رهبر کاتولیک های جهان که قرار است فردا به عراق سفر کند در پیامی خطاب به مردم عراق بیان کرد: من به نزد شما با اشتیاق به صلح می آیم و برای برادری تلاش می کنم و تمایل دارم با یکدیگر و زیر پرچم پدرمان ابراهیم که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان را در یک خانواده جمع می کند، دست به دعا برداریم و با هم و با سایر برادران و خواهران از سایر سنت های دینی دیگر نیز حرکت کنیم.

وی افزود: دوست دارم آغوش مهربان کلیسا را که به شما و خاورمیانه رنج کشیده نزدیک است برایتان بیاورم و شما را به حرکت رو به جلو تشویق کنم. قطعا اجازه نخواهیم داد رنج وحشتناکی که شما تحمل کردید و من را بسیار آزرد، پیروز شود. در برار شر تسلیم نمی شویم چرا که منابع اصیل حکمت در سرزمین شما ما را به آن سو می برد تا راهی دیگر برگزینیم و مانند ابراهیم (ع) عمل کنیم که هر چرا که کنار گذاشت، امید خود را هرگز از دست نداد (را. روم 4، 18) بلکه به خدا اعتماد کرد و پدر نسلی شد که شمارش معادل شمار ستارگان است.

پاپ گفت: اکنون با امید به سرزمین مبارک و مجروح شما می آیم، از میان شما در نینوا انعکاس پیشگویی یونس نبی برخواست و مانع از ویرانی شهر شد و امید جدیدی را که همان امید به خداست به همراه آورد. پس این امید که به ما شجاعت برای بازسازی و شروع مجدد را می دهد باید ما را فرابگیرد. در دوره سخت کرونا نیز باید به یکدیگر کمک، و پیوندهای برادری را محکم کنیم و با یکدیگر آینده ای که صلح بر آن حاکم است بسازیم باهم، برادران و خواهران از سنت های دینی مختلف.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 7 = یک