قطع تمامی ارتباطات داخلی قبل از شروع تظاهرات در سودان

مقامات سودان قبل از آغاز تظاهراتی که قرار بود امروز شنبه به سمت کاخ ریاست جمهوری برگزار شود و خواستار اقتدار کامل غیرنظامیان شوند، تمامی ارتباطات داخلی خود را قطع کردند.

به گزارش سلام نیوز امروز شنبه در خارطوم تظاهرات گسترده ای در پاسخ به فراخوان سازمان ها و اتحادیه ها مبنی بر خواستار محاکمه کسانی که مرتکب جنایت علیه مردم شده اند، برگزار شود.

رویترز به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد که سربازان و نیروهای پشتیبانی سریع به تعداد زیادی برای مسدود کردن جاده‌های منتهی به پل‌های خارطوم و امدورمان در آن سوی رود نیل مستقر شدند.

یک مقام ارشد در یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی در سودان گفت که قطع سرویس پس از تصمیم اداره ملی مخابرات که بر این بخش نظارت دارد، رخ داد.

خبرگزاری سودان اعلام کرد که ایالت خارطوم عصر دیروز جمعه به دلیل تظاهرات این پل ها را بسته است.

به نقل از کمیته هماهنگی امور امنیت کشور، خروج از صلح،به خطر انداختن اماکن حاکمیتی و استراتژیک در مرکز خارطوم خلاف قوانین است و با هرج و مرج و سوء استفاده ها با تاکید بر حق تظاهرات مسالمت آمیز برخورد خواهد شد. 

سازمان دهندگان تظاهرات گفتند که راهپیمایی برنامه ریزی شده برای شنبه شامل عبور از کاخ ریاست جمهوری خواهد بود، اما اعتراضات در ساعت پنج بعد از ظهر (1500 GMT) پایان می یابد.

انجمن حرفه‌ای سودان دیروز جمعه بیانیه‌ای صادر کرد و خواستار سازماندهی میلیون‌ها تظاهرات شد .

هزاران نفر روز یکشنبه به سمت کاخ ریاست جمهوری راهپیمایی کردند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضانی که قصد داشتند تحصن را آغاز کنند، گاز اشک آور، نارنجک های شوکر و گلوله های واقعی شلیک کردند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 − دو =