یونان از کشته شدن دو نفر و نجات 57 نفر دیگر در سانحه قایق مهاجران خبر داد

یونان از کشته شدن دو نفر و نجات 57 نفر دیگر در سومین سانحه قایق مهاجران در چند روز اخیر خبر داد.

به گزارش سلام نیوز گارد ساحلی یونان اعلام کرد که بر اثر واژگونی قایق آنها در روز جمعه در جزیره پاروس یونان در وسط دریای اژه، حداقل دو نفر کشته و 57 نفر دیگر نجات یافتند.

پس از آن که گمان می رود سومین کشتی غرق شده حامل مهاجران در آب های یونان در این هفته باشد، مقامات عملیات جستجو و نجات را در شمال غربی جزیره پاروس آغاز کردند.

گارد ساحلی گفت هواپیماها و کشتی ها به منطقه اعزام شده اند.

خبرگزاری آتن، یک آژانس یونانی، گزارش داد که گمان می رود 80 نفر در این قایق بودند که آن را یک قایق توصیف کرد و اشاره کرد که هنوز شرایط واژگونی قایق مشخص نیست.

پیش از این، مقامات یونان اعلام کردند که 11 جسد را از محل یک قایق دیگر که روز پنجشنبه در حین حمل مهاجران در جزیره‌ای غیر مسکونی در جنوب یونان غرق شد، پیدا کردند. مقامات یونانی 90 نفر دیگر را نجات دادند.

یونان یکی از مسیرهای اصلی اتحادیه اروپا برای پناهجویان و مهاجرانی است که به دنبال فرار از جنگ و سختی در خاورمیانه، آفریقا و آسیا هستند و بیشتر آنها با قایق های لاستیکی به جزایر نزدیک سواحل ترکیه می روند.

در طول شب، بین سه‌شنبه و چهارشنبه، یک قایق که گمان می‌رود بیش از 50 مهاجر را حمل می‌کرد، در نزدیکی جزیره فولگاندروس غرق شد و بیم آن می‌رود که ده‌ها نفر کشته شوند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + دو =