مفهوم امت و ارتباط مردم با دولت و نظام، چگونه در مجمع جهانی صلح اسلامی معنا می یابد؟

♦به گزارش سلام نیوز  یکی از بزرگترین دغدغه های تمامی حکومت ها در جهان به ویژه در لول جمهوری و مردم سالاری ،بحث چگونگی ورود مستقیم مردم و جامعه مدنی در بحث حکمرانی است؛به گونه ای که هم ضلع مهم مردم به صورت مستقیم در خدمت مدیریت داخلی و خارجی جامعه و کمک به دیگر اضلاع، فعال و دست اندر کار باشد و هم از آسیب پوپولیسم اجتناب شود که ضایعه ای بزرگ برای حکومت‌هاست.

مجمع جهانی صلح اسلامی در مقام یک سازمان نخبگی از مردم در۳بُعد ملی، منطقه ای و بین المللی ، نمادی از نبوغ جمهوری اسلامی در حل این مساله است؛ که هم اهرم کلیدی مردم را در کنار سایر نهاد سازی ها ، مستقیما در امور مربوط به کشور در داخل و خارج، به کار گرفته و هم از آفت پوپولیسم خود را دور نگه داشته است.

این مجمع با تشکیل شورای راهبری و نهاد سازی منتظم، متشکل از نخبگان و اندیشمندان دارای سابقه اجرایی و ساختاری، بازویی از مردم را در راستای کمک به اهداف، منافع و تعالی کشور به کار گرفته است و از سوی دیگر خود را از آسیب پوپولیسم که بر توده بی شکل حرکت می‌کند (نه قشر نخبگی) دور نگه داشته است.
ترسیم مدلی ویژه، اصولی و منحصر به فرد از دموکراسی که در آن دولت و ملت(که در رکن اول نمایندگان و در رکن دوم بازوی مستقیم مردمی مطرح است)به زیر چتر رهنمودهای امام جامعه، اهداف عالیه و منافع جمعی را در داخل و خارج دنبال می کند.
مجمع جهانی صلح اسلامی با همکاری دو جانبه با نهادهای کشوری در تامین منافع جمعی جامعه در داخل و خارج از کشور و در راستای اهداف عالیه و قوه عاقله نظام حرکت می نماید .
این جاست که معنای حقیقی امت خود را نشان می دهد.
این مدل یک نمونه منحصر به فرد در بحث حکمرانی است . بیشتر نهادهای مدنی در سراسر جهان اهداف فردی و سازمانی خود را با کمک امتیازات دولتی می پویند؛اما مجمع جهانی صلح اسلامی همواره تلاش نموده است به عنوان بازوی نخبگی(داخل یا خارج از سیستم) در ظرف حکمرانی به تحقق منافع ملی و امنیت عمومی و دیگر اهداف عالیه جمهوری اسلامی در مسیر مدینه آرمانی موفق و اثر گذار عمل نماید.
این مدل به عنوان نبوغ جمهوری اسلامی در بحث حکمرانی، قابلیت صدور به دیگر ملل را داراست.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + هفت =