«جو بایدن» در سخنرانی پسا صد روزه خود در کنگره چه گفت؟/ تاکید بر دیپلماسی در روابط خارجی

به گزارش سلام نیوز به نقل از اکسیوس، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده عصرچهارشنبه 28 آوریل- در آستانه صدمین روز از آغاز به کار خود -سخنرانی خود را قبل از جلسه مشترک کنگره ارائه کرد.

13:07:47

«کامالا هریس»معاون رئیس جمهور و «نانسی پلوسی» سخنگوی مجلس طی اولین سخنرانی در کنگره رئیس جمهور به عنوان اولین زنانی که سنا و مجلس را رهبری می کردند ،حضور یافتند.

این رویداد همچنین با وجود محدودیت های همه گیری کرونا که شامل مهمانان مجازی نیز بود.

بایدن در اولین سخنرانی مشترک خود در کنگره به جامعه آمریکا گفت: دولت جدید مسائل کشور را شناسایی کرده و به جای فرار و عقب نشینی ، آن رابه قدرت تبدیل می کند.

سخنرانی روز چهارشنبه یکی از مهمترین فرصتهای رئیس جمهور برای تحریک اعضای کنگره به نفع برنامه دولت وی بود.

بایدن گفت: من می‌توانم به ملت گزارش دهم؛ آمریكا دوباره در حال حركت کردن است. مسیر ما تبدیل خطر به احتمال و تبدیل بحران به فرصت برای بازگشت به قدرت است.

بایدن طرح مشاغل آمریكایی خود را به عنوان “طرح یقه آبی برای ساخت آمریكا” به بازار عرضه كرد ؛ با بیان اینكه 90٪ مشاغل زیرساختی ایجاد شده در طرح مشاغل آمریكا نیازی به تحصیلات در دانشگاه ندارند.

رئیس جمهور افزود:من همیشه گفته ام ؛وال استریت این کشور را نساخت. طبقه متوسط ​​امریکا را ساخت.

وی همچنین از آمریکایی ها خواست تا واکسن COVID-19 را دریافت کنند و تاکید کرد: اکنون نمی توانیم مراقبت از خود را کنار بگذاریم.

 

*تاکید بر لزوم مبارزه با اپیدمی خشونت و نژادگرایی در ایالات متحده

بایدن همچنین به مواردی مانند اصلاح قانون اسلحه و نژادپرستی سیستمی اشاره کرد – و از کنگره خواست که اقدامی در این راستا انجام دهد.

رئیس جمهور ایالات متحده بار دیگر درخواست های خود را برای منع سلاح های ضربتی و تقویت بررسی پیشینه در ایالات متحده تکرار کرد و خشونت با اسلحه را یک “اپیدمی” خواند.

وی همچنین از کنگره خواست تا قانون اصلاحات پلیس را تصویب کند و اظهار داشت: بگذارید ماه آینده ، در اولین سالگرد مرگ جورج فلوید ، این کار را انجام دهیم.

بایدن از سنا تشکر کرد که این ماه به نفع قانونی که جنایات نفرت ضد آسیایی را هدف قرار داده است رأی داد. وی ضمن اشاره به نژاد پرستی ساختار یافته و اپیدمی خشونت علیه غیرآمریکایی ها در این کشور گفت: من از مجلس می خواهم كه این كار را انجام دهد و قانون را به میز من بفرستد ، كه با کمال میل و اضطرار آن را امضا می کنم و امیدوارم در مقابل این مساله عمل جدی صورت گیرد.

بایدن همچنین برنامه خانواده آمریکایی خود را که شامل پیشنهاداتی برای کالج جامعه،گسترش دسترسی به مراقبت از کودک ،مرخصی خانوادگی و پزشکی،توسعه دائمی اعتبار مالیات کودک و مانند آن بود ارائه کرد.

در این جلسه فقط وزیر امور خارجه و وزیر دفاع در کابینه بایدن حضور داشتند ، در حالی که دیگر اعضا از راه دور تماشا می کردند.

 

*تاکید بر دیپلماسی در روابط خارجی

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با تأکید بر اهمیت دیپلماسی گفت: به دنبال درگیری با چین و روسیه نیستیم.

 جوبایدن ضمن اشاره به قدرت جدید چین در سرمایه گذاری ها گفت:  در برابر هر دو قدرت قاطع خواهم بود .

وی افزود: من برای پوتین کاملاً روشن کردم که ما به دنبال تشدید روابط نیستیم اما اقدامات آنها عواقبی به همراه خواهد داشت.
بایدن همچنین به برنامه هسته ایران و کره شمالی اشاره کرد و گفت: ما برای حل تهدیدهای موجود از طریق دیپلماسی و سیاست بازدارندگی با متحدان خود همکاری خواهیم کرد.
فرانس ۲۴ می نویسد: در حقیت لحن دولت آمریکا نسبت به گذشته تغییر کرده است . زمانی بوش برخی کشورها را محور شرارت می دانست و اکنون بایدن درباره برنامه هسته ای کره شمالی و ایران از دیپلماسی حرف می زند.
وی در سخنانی با اشاره به موفقیت ۱۰۰ روزه خود در مقابله با کرونا عنوان کرد: در همه گیری کرونا تلاشم بر این بوده که تهدید را به فرصت تبدیل کنم.

گفتنی است«جو بایدن» در این جلسه برخلاف همتایان خود در دول پیشین، از سخنرانی بیشتر درباره سیاست خارجی آمریکا امتناع ورزید و به ذکر همین خطوط کلی اکتفا کرد.

•بیشتر بخوانید:جنازه هایی که از ترس افشای آثار شکنجه ناپدید می‌شوند / لزوم‌ورودِنهادهای‌حقوق‌بشری‌در‌ بازپس‌گیری اجساد و افشای حقیقت

•اعتراض نهادهای حقوق بشری به استفاده از اسپری فلفل علیه خبرنگاران ضد تبعیض نژادی در امریکا

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 6 = یک