«میانمار»همچنان در کودتا می سوزد/کودتاچیان اینترنت را هم قطع کردند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از reuters کودتاچیان در میانمار پس از اقدام به شلیک به معترضین و تهدید و مجبور کردن معترضین به فرار، اینک در اقدام غیر دموکراتیک دیگر و بدون توجه به تبعه انسانی این عمل،اینترنت  را نیز در سراسر میانمار قطع کردند ؛معترضین به کودتا در واکنش به این اقدام اعلام کردند حاضر به پذیرش کودتا و عقب نشینی نیستند.

مخالفان کودتا در میانمار روز جمعه راهپیمایی کردند و دسته گل بر سر مزار معترضین گذاشتند؛ در حالی که مقامات کودتایی از قطع اینترنت بیشتر کاربران برای یافتن راه های دیگر برای سازماندهی کارزار مخالفت خود استفاده کردند.

رویترز می نویسد از زمان سرنگونی دولت منتخب آنگ سان سوچی در تاریخ 1 فوریه توسط ارتش ، تقریباً هر روز اعتراضات گسترده در میانمار صورت گرفته است.

افزایش محکومیت بین المللی و تحریم علیه کودتا در میانمار

صدها غیرنظامی در سرکوبی توسط کودتاچیان کشته شده اند که موجب محکومیت بین المللی و بستر تحریم علیه این کشورشده است.

روز جمعه ، طبق اعلام سه سازمان رسانه ای داخلی میانمار، نیروهای امنیتی در یک راهپیمایی در نزدیکی شهر دوم ماندالای میانمار تیراندازی کردند و چهار نفر را زخمی کردند ، دو نفر به شدت مجروح شدند.

پورتال خبری میانمار نو گزارش داد : در شهر تامو در مرز هند ، پلیس ها از دموکراسی خواهان پشتیبانی می کرد تا قبل از اینکه از جانب کودتا چیان مورد حمله قرار گیرد و به خون کشیده شوند؛ اما در حمله تلافی جویانه کودتایی ها با نارنجک به یک ایستگاه پلیس 5 پلیس ارشد را کشتند.

در پاسخبه قطع اینترنت از سوی کودتایی ها ، گروه های طرفدار دموکراسی فرکانس های رادیویی ، برنامه های آفلاین را که بدون اتصال داده کار می کنند و نیز نکاتی در مورد استفاده از پیام های SMS به عنوان جایگزین سرویس های داده برای برقراری ارتباط با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 3 =