نشانه های جنایات جنگی ائتلاف سعودی-آمریکایی بر صورت کودکان یمنی!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از المسیره  ناصر و محمد ، عبیر و آمنا ، که بزرگترین آنها فقط دوازده ساله است ، از منطقه کتاف در استان صعده ، به علت حملات جنگی ائتلاف سعودی با ناهنجاری های مادرزادی ، که یک بیماری پوستی در صورت است به دنیا آمده اند .

در طول 6 سال ادامه تجاوزات آمریكایی -سعودی و حمله وحشیانه كه دهكده آنها را مورد هدف قرار داد، موجب شد دو كودك در آن زمان احساس حساسیت شدید و خارش شدید پیدا کنند . این وضعیت در نتیجه گازها و سموم موشک های حمله به وجود آمد و باعث تومورهای پوستی شد که صورت آنها را پوشانده بود .

این واقعیت رنج بزرگی را نشان می دهد که یمنی ها به علت حملات ائتلاف سعودی و تبعات آن ، باید فرزندانشان با این تومور بدخیم سرطانی که زندگی آنها را به جهنم تبدیل کرده است ، مشاهده کنند.

«حاج مطر»پدر چهار کودک می گوید که هر زمان منطقه مورد حمله هوایی ائتلاف تجاوز قرار می گیرد ، درد و التهاب صورت فرزندان وی با این بیماری ، به ویژه نصیر و محمد ، افزایش می یابد.

 

*اثرات گازهای مسموم موشک ها بر درد و رنج آنان می افزاید

اثرات گازهای مسموم ، موشک ها و بمب های پرخاشگری وحشیانه بر روی این کودکان ، زخم های آنها را چند برابر کرده و از ابتدایی ترین حقوق کودکی تا زمان تحصیل محروم کرده است ؛در نتیجه اختلال شدید بینایی پیدا کرده و حتی نور خورشید هم برای آنان مضر شد.

سالهاست که این پدر به همراه فرزندان خود بین صنعا و صعده در حال تکاپو است ؛ به دنبال بارقه ای از امید برای بهبودی فرزندان خود از مصیبتی که جنگ بر آنان تحمیل کرده است. وی آنها را به بیش از یک پزشک متخصص برده است و دکتر، جراحی برای آنها در بیمارستان  صنعا -برای از بین بردن بخشی از این تومورها- را در پیش گرفته است، اما با گذشت زمان این تومورها تکثیر می شوند.

پزشکان به آنها توصیه می کنند برای معالجه به سرعت به خارج از کشور سفر کنند ، اما به دلیل تعطیل شدن فرودگاه بین المللی صنعا و عدم امکان سفر زمینی پیروی تجاوز وحشیانه آمریكایی-سعودی وضعیت فرزندان به مراتب بدتر شده است و از مسافرت و درمان آنها جلوگیری كرده است. 

در داخل پدر فرزندان در تهیه داروی لازم مشکل دارد ، که علت آن گاهی اوقات به دلیل عدم حضور در بازار به دلیل جلوگیری از ورود داروی لازم توسط ائتلاف تجاوز ، و گاهی اوقات به دلیل گران بودن آن است.

این پدر می گوید:محاصره وحشیانه تجاوز از سفر من برای معالجه فرزندانم در خارج از یمن جلوگیری کرد . چرا که ما از معالجه در یمن نتیجه ای نگرفتیم. من خواستار افتتاح فرودگاه صنعا هستم. 

مقامات ذیربط در وزارت بهداشت ، به نمایندگی از رئیس شورای صندوق سرطان در راهپیمایی تأیید کردند که بروز تومورهای سرطانی در یمن سه برابر شده و در مواردی استفاده از سلاح های ممنوع بین المللی برای هدف قرار دادن یمنی ها دیده می شود.

آنان از سازمان های بشردوستانه و بین المللی دعوت کردند برای پاسخ سریع و اعمال فشارهای خود برای اتمام این جنایات و گشودن فرودگاه صنعا اقدام کنند تا این کودکان و دهها هزار بیمار بتوانند برای دریافت معالجه در خارج از وطن سفر کنند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × = 54