واکنش مسئولین مربوطه نسبت به حادثه امروز “مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن” / صالحی: با تروریسم هسته ای باید برخورد شود

♦به گزارش سلام نیوز ، سرپرست تحقیقاتی مربوط به حادثه ای که امروز یکشنبه 22 فروردین در شبکه توزیع برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن رخ داد ، گفت: اخباری که از سوی برخی رسانه‌های خارجی پیرامون علت حادثه امروز در مجتمع غنی‌ سازی نطنز منتشر شده صرفا فضا سازی رسانه‌ ای است . این اخبار پایه و اساس واقعی ندارد.

وی افزود: گروه فنی بررسی سانحه از ابتدای وقوع حادثه در مجتمع نطنز در محل حاضر شده است و در حال بررسی علت رخداد امروز هستند.

ایشان تاکید کرد: در حال حاضر مجموعه احتمالات ممکن در خصوص بروز این حادثه به دقت در حال بررسی است و به محض مشخص شدن علت قطعی حادثه، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  نیزدر همین رابطه گفت: اقدامی که علیه مرکز غنی سازی نطنز انجام شد، نشان دهنده شکست مخالفین پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است.

وی خاطرنشان کرد: در روز ملی فناوری هسته ای آخرین دستاوردهای دانشمندان جوان و پرتلاش کشور به نمایش گذاشته شد و همزمان نیز چشم انداز رفع تحریم ها کاملاً آشکار شد.

ایشان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته ای حق خود را برای اقدام علیه عاملین و آمرین و مباشرین محفوظ می دارد.

گفتنی است امروز حادثه‌ ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز رخ داد که خوش‌بختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 8 = هشت