پلیسِ ایالات متحده از ترامپ به علت نقض حقوق انسانی شکایت کرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از reuters دو افسر پلیس کاپیتول با ارائه گزارشی استشهادی از ترامپ به دلیل ناآرامی های 6 ژانویه و صدمات جبران ناپذیر جسمی و روحی به کارکنان پلیس و مردم ،نقض قانون و حقوق انسانی آنان و سپس بی توجهی به آن شکایت کردند.

  افسران پلیس کاپیتول ایالات متحده شکایتی علیه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین این کشور تنظیم کرده  و گفته اند که وی شورش مرگبار 6 ژانویه را تحریک کرده و مسئول صدمات جسمی و روحی برخی نیروهای پلیس و مردم بوده است.

جیمز بلاسینگام ، صدمه دیده 17 ساله این نیرو و سیدنی همبی یکی دیگر از صدمه دیدگان که دچار نقص عضود شده است ،روز سه شنبه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده شکایت کردند و خواستار خسارت حداقل 75000 دلار شدند.

 

این شکایت برای خسارت توسط افسران پلیس کاپیتول ایالات متحده به دلیل جراحات جسمی و روحی ناشی از رفتار نامناسب متهم دونالد ترامپ است که موجبات شورش در 6 ژانویه 2021 توسط طرفداران وی را فراهم کرد؛ که طی آن تلاش شد نتایج انتخابات ریاست جمهوری  را لغو کنند.

*واکنش منفعلانه ترامپ و دفتر وی نسبت به شکایات

ترامپ مسئولیت شورش که منجر به کشته شدن 5 نفر از جمله یک افسر پلیس شد را رد کرد.

دفتر وی تاکنون واکنش روشن و مشخص و عاجلی درمورد دادخواست نشان نداده است و این بر عصبانیت قربانیان افزوده است.

در این دادخواست به رفتار رئیس جمهور پیشین جمهوریخواه قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر اشاره شده است از جمله اظهارات در سخنرانی ها ، در توییتر و در جریان مناظرات ریاست جمهوری که موجب تحریکات مردم و ایجاد خسارات روحی و جسمی شده است.

این گزارش افزود: ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 به خشونت دامن زد و ادعای دروغ خود مبنی بر تقلب در انتخابات را افزایش داد.ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016 و در طول دوره ریاست جمهوری خود نیز در تهدید  علیه مخالفان خود ، پیروان خود را به ارتكاب اعمال خشونت آمیز ترغیب كرده و اقدامات خشونت آمیز پیروان خود ، از جمله برتری طلبان سفیدپوست و گروههای نفرت گرای راست افراطی را نادیده گرفت.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − پنج =