کودتا و کرونا!/احتمال پیدایش نوع جدیدCOVID-19درمَرزِچین-میانمار

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از روزنامه اینترنتی chinadaily شهر یوننان در مرز چین و میانمار نمونه جدیدی از  COVID-19 را گزارش می کند که طی آزمایشان صورت گرفته به احتمال زیاد بر اثر فرار میانماری ها و عبور غیر قانونی از مرز به سمت این استان، بروز یافته است و از این رو شهر در قرنطینه کامل فرو رفت.

پس از مثبت شدن آزمایش 9 نفر از مردم در COVID-19 پس از ورود تعدادی از تبعه های میانمار به این استان، در منطقه رولی استان یوننان ، طیف وسیعی از اقدامات از جمله آزمایش اسید نوکلئیک در سطح شهر ، قرنطینه یک هفته ای در خانه و محدودیت های ترافیکی مجدد اعمال شد.

مقامات در این شهر که هم مرز با میانمار است ، اقدامات سختگیرانه را برای کنترل شیوع ویروس اعلام کردند.

آنها روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری  از احتمال نوع جدی ویروس کرونا در این منطقه صحبت کردند.

طبق گفته مقامات بهداشت استان ، رولی شش مورد محلی تأیید شده با آزمایشات COVID-19 و سه عفونت بدون علامت را در روز سه شنبه گزارش کردند که از این میان پنج تن شهروند چین و چهار تبعه میانمار بودند.برخی مشخص شده اند و برخی در حال بررسی جهت شناسایی نوع عفونت هستند.

تا ساعت 8 صبح روز چهارشنبه ، 317 نفر از نزدیکان بیماران که با آنان تماس داشته اند ، نیز تحت نظر قرنطینه کامل قرار گرفتند.

 

*تیم متخصص اضطراری به این استان اعزام شد

علاوه بر این ، یک تیم متخصص اضطراری توسط کمیسیون ملی بهداشت روز چهارشنبه وارد رولی شد تا کارهای کنترل و پیشگیری از بیماری همه گیر شهر را کنترل کند.

آزمایش اسید نوکلئیک در سطح شهر در ساعت 8 صبح روز چهارشنبه به صورت فراگیر آغاز شد .

یانگ مو ، معاون شهردار شهر ، در این کنفرانس خبری گفت که ساکنان باید در خانه بمانند. وی توضیح داد در حالی که قرنطینه در ابتدا قرار است به مدت یک هفته ادامه یابد ، اما زمان دقیق پایان آن به نتایج برنامه آزمایش در سطح شهر بستگی دارد.

در حالی که آنها مجبور به ماندن در خانه هستند ، خانواده ها می توانند تنها یک عضو را برای خرید مایحتاج روزانه و خروج از منزل تعیین کنند.

 همه مکان های تجاری ، به غیر از سوپرمارکت ها ، داروخانه ها و بازارهای محصولات کشاورزی ، بسته خواهند شد.

گونگ یونزون ، دبیر حزب شهر گفت که كنترل هایی نیز در محدوده شهر برای جلوگیری از خروج یا ورود افراد به روئلی ایجاد شده است و شهر وارد قرنطینه شده است. 

 

*شهر در قرنطینه کامل؛ کسی در حال حاضر حق ورود و خروج ندارد

گونگ در کنفرانس خبری افزود: “افرادی که اصرار دارند باید شهر را ترک کنند اگر به شکایت خود ادامه دهند لازم است آزمایشات  را انجام دهند بعد اجازه خروج احتمال خواهند داشت.

از افرادی که به این شهر وارد می شوند خواسته می شود که برگردند.هیچ کس حق ورود و خروج در حال حاضر ندارد.

فنگ بائوکسی ، که یک تجارت محلی جواهرات را اداره می کند ، گفت: “بر اساس تجربیات قبلی ، ما می دانیم که غذای کافی وجود خواهد داشت. من نگران آخرین آلودگی ها نیستم ، اما از کسانی که به طور غیرقانونی از مرز عبور کرده اند بسیار عصبانی هستم که باعث تشدید نوع دیگری از این بیماری شوند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + پنج =