پیام هشدار وزیر دفاع آمریکا به روسیه و چین

♦به گزارش سلام نیوز یه نقل از eremnews روز جمعه «لوید آستین» وزیر دفاع آمریكا ، در اولین سخنرانی مهم سیاسی خود گفت ، ایالات متحده باید برای یك درگیری احتمالی در آینده آماده شود كه شباهت زیادی به جنگ های قدیمی ندارد . وی تلویحا به رقابت ایالات متحده با روسیه و چین اشاره کرد.

آستین خواستار بسیج جهانی، پیشرفتهای فناوری و ادغام بهتر عملیاتهای نظامی برای درک سریعتر ، تصمیم گیری سریعتر و اقدام سریعتر شد.

آستین هنگام بازدید از فرماندهی اقیانوس آرام ایالات متحده ، مستقر در هاوایی ، گفت: نحوه جنگ ما در جنگ بزرگ بعدی كاملاً متفاوت از روشی است كه در جنگ های قبلی درگیر كردیم.

آستین صریحاً به رقبایی مانند چین یا روسیه اشاره نکرد؛ اما تحلیلگران بر این باورند وی خطاب مستقیم را چین و روسیه دانسته است. اظهارات وی در حالی بیان شد که ایالات متحده با دستور رئیس جمهور «جو بایدن» خروج بدون قید و شرط از افغانستان با هدف پایان دادن به طولانی ترین جنگ ایالات متحده و تعریف مجدد اولویت های وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون)در مسیر دیگری قرار گرفته است.

آستین اعتراف می کند که بیشتر دو دهه گذشته را صرف انجام آخرین جنگ های باستانی کرده است و درسهایی آموخته است که فراموش نخواهد کرد.

آستین تاکید کرد : خروج از افغانستان به منازعات داخلی در آن کشور خاتمه نمی بخشد و تهدید تروریسم را از بین نمی برد و 20 سال جنگ ضد شورش را بی فایده می کند. 

به نظر نمی رسد اظهارات وی تدابیر خاصی را دنبال کند و همچنین درگیری خاصی را پیش بینی کند. در عوض ، به نظر می رسد که وی اهداف گسترده و تا حدودی مبهم رهبری پنتاگون تحت دولت بایدن را ترسیم می کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + هشت =