چند تکنیک برای کاهش عطش روزانه در ماه رمضان

♦به گزارش سلام نیوز استفاده از برخی تکنیک های ساده در ماه مبارک رمضان می تواند در کاهش عطش های روزانه بر اثر روزه اثر گذار باشد:

1-در طول روز از نور خورشید فاصله بگیرید و حتی‌الامکان در مناطق سایه دار و خنک بایستید. در صورت امکان از پوشش کلاه استفاده کنید و فعالیت‌های بدنی را کاهش دهید.

2- با توجه به کرونا در ایام ماه مبارک و خشک شدن دهان به علت تشنگی در کنار استفاده از ماسک ، حتما از ماسک های چند لایه نازک استفاده کنید تا ضخامت ماسک باعث کاهش آستانه تحمل شما نشود.

3-در وعده افطار و سحر از سبزیجات و میوه های آبدار مثل خیار ، هندوانه، کاهو و مانند آن استفاده کنید.

4-برای پیش‌گیری از افزایش غلظت مایعات بدن از قندهای گیاهی مانند خرما به جای زولبیا و بامیه استفاده شود. مصرف زوالبیا و بامیه مخصوصا در وعده سحر برای روزه دار مناسب نیست.

5-شربت آبلیمو یکی از نوشیدنی های ماه رمضان است و شربت آبلیمو کم شیرین سبب ترشح بزاق شده و احساس تشنگی را در روزه داران برطرف می کند.

6-زمانی که آب خنک همراه با یخ مصرف می شود چون دمای بدن را برای مدت کوتاهی پایین می آورد، اما باعث رفع عطش در دراز مدت نمی شود. هنگام افطار باید از نوشیدن آب یخ به طور ناگهانی پرهیز کرد همچنین در وعده افطار نیز از نوشیدنی های ماه رمضان استفاده کرد.

7-از دیگر نوشیدنی های ماه رمضان شربت خاکشیر و تخم شربتی خنک کننده و ضد عطش هستند و می توانند آب را درون دانه های خود نگه دارند و به تدریج آن را به بدن برسانند. در نتیجه نیاز بدن را به مدت طولانی تر نسبت به آب تامین می کند. بهتر است آنها را بدون شکر یا با شکر کم مصرف کرد.

8-چنانچه به میوه طبیعی برای مصرف افطار و سحر دسترسی وجود نداشت آبمیوه های طبیعی تر نیز جبران آن را خواهد کرد.

9- در وعده سحر از غذاها چرب استفاده نشود چرا که غذای چرب و سنگین میزان عطش شما را در ماه مبارک افزایش می دهد.

10- بین وعده افطار تا سحر 6 الی 8 لیوان را به مرور نوش جان کنید .

11-هر زمان در طول روز احساس تشنگی کردید از یک جسم خنک روی گونه ها بهره ببرید یا فضا را خنک تر کنید . چون در کاهش درجه عمومی بدن اثرگذار است ، مغز این پیام را از بدن می گیرد که کمی از عطش کاسته شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − چهار =