کمیساریای عالی حقوق بشر عراق خواستار موضع‌گیری مسئولانه دولت عراق درقبال حادثه انفجار کپسول در بیمارستان شد

♦به گزارش سلام نیوز کمیساریای عالی حقوق بشر عراق با انتشار بیانیه‌ای خواستار موضع‌گیری مسئولانه دولت عراق درقبال حادثه بیمارستان ابن الخطیب شد.

در این بیانیه که بامداد امروز (یکشنبه 25 آوریل) منتشر شده آمده که این کمیساریا با جدیت حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان ابن الخطیب را که براساس تحقیقات اولیه ناشی از انفجار کپسول اکسیژن بوده دنبال می‌کند.

در این بیانیه تأکید شده که کم‌ترین واژه در توصیف این حادثه آن است که آن را «جنایت» در حق بیمارانی بخوانیم که برای درمان به بیمارستان پناه برده‌اند.

این کمیساریا در بیانیه خود ضمن انتقاد از وضعیت خدمات درمانی در نهادهای وزارت بهداشت به خصوص در شرایط سختی که عراق درگیر آن است، در چارچوب «مسئولیت و ضمانت و حمایت از حقوق انسانی» از نخست‌وزیر عراق خواسته که «وزیر بهداشت و معاونان وی را برکنار کند».

در این بیانیه ضمن تأکید بر لزوم تحقیقات از وزیر بهداشت و معاونان وی، توصیه شده که نخست‌وزیر شخصا سرپرستی وزارت بهداشت را بر عهده بگیرد و با کمک مشاوران متخصص وضعیت درمان و بهداشت در کشور را مدیریت کند.

گفتنی است منابع درمانی در عراق بامداد یکشنبه خبر دادند که در پی انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد، حداقل ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو + = 3