کنفرانس دانشگاه الازهر در مورد تغییرات آب و هوایی و نگهداری از محیط زیست آغاز شد

کنفرانس دانشگاه الازهر در مورد تغییرات آب و هوایی، محیط زیست و توسعه پایدار آغاز شد.

فعالیت های کنفرانس دانشگاه الازهر – سومین کنفرانس علمی محیط زیست و توسعه پایدار، تحت عنوان «تغییر اقلیم و چالش ها» از امروز شنبه در مصر آغاز به کار کرد.

این کنفرانس تحت نظارت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور و با حضور شیخ الازهر دکتر احمد الطیب و شرکت تعدادی از وزرا، فرمانداران، روسای دانشگاه ها و مردم راه اندازی شد. چهره ها و بازیگران جامعه در این کنفرانس تعدادی از موضوعات ارائه شده در تغییرات آب و هوا و انرژی، تغییرات آب و هوا و سلامت، و نقش انتشار گازهای گلخانه ای را مورد بحث قرار می‌دهند. تلاش جهانی برای حفظ هوای سالم و نگهداری از محیط زیست، سازگاری موثر، تغییرات آب و هوا و صنعت،ذخیره دی اکسید کربن، پایداری و تغییرات اقلیمی، تغییرات آب و هوا، تغییرات آب و هوا و کشاورزی، نقش خانواده و نهادها آموزشی، نقش رهبران دینی در افزایش آگاهی نسبت به ضرورت حفظ محیط زیست و نقش سیاست های جهانی در ایجاد فضای مناسب برای افزایش آگاهی نسبت زیست محیط از محورهای مورد بررسی خواهد بود.

محمد گوما، وزیر اوقاف مصر در سخنرانی خود در افتتاحیه کنفرانس گفت: مردم فقیر جهان همچنان هزینه‌های سنگینی را در اثر بی‌توجهی به مسائل زیس محیطی پرداخت می‌کنند و این بهایی برای کشورهایی است که بدون توجه به زیست محیط و  به ساخت مکرر وسایل صنعتی روی آورده‌اند. 

نشست ها و فعالیت های کنفرانس طی سه روز از امروز شنبه تا دوشنبه آینده در سالن المناره شهرک پنجم بر اساس تلاش‌های الازهر الشریف برای برگزاری تعدادی همایش، سمینار برگزار می‌شود. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ پنج = 7