گزینه تصدی وزارت خارجه برنامه های خود را تبین کرد

♦به گزارش سلام نیوز آقای عباس زاده مشکینی در حاشیه حضور وزیر پیشنهادی امورخارجه در جلسه این کمیسیون افزود: آقای امیرعبداللهیان در جلسه‌ای دو ساعته، تحلیل جامعی از وضع کشور در حوزه سیاست خارجی ارایه و برنامه هایش را تبیین کرد.
وی اضافه کرد: آقای امیرعبداللهیان براساس الگوی SWOT ارزیابی جامعی از فرصت ها، تهدیدها، ضعف‌ها و قوت‌های سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی ارایه کرد و به طور بسیار جدی و با حوصله تمام به پرسش‌های اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پاسخ داد.
آقای عباس زاده مشکینی گفت: در این جلسه همچنین اعضای کمیسیون پیشنهاد‌هایی را مطرح کردند که بررسی و به عنوان مکمل به برنامه‌های وزیرپیشنهادی امورخارجه اضافه شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه آقای امیرعبداللهیان از بدنه وزارت امور خارجه است و مدت قابل توجهی نیز در مجلس، مسئول تنظیم ارتباطات خارجی بود و نیز باتوجه به برنامه‌هایی که وی ارایه کرد این وزیر پیشنهادی می‌تواند راهبرد خارجی جمهوری اسلامی ایران را طبق منافع ملی محقق کند.
وی گفت: در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آقای وحیدی، وزیر پیشنهادی کشور نیز برنامه هایش را ارایه می‌کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 2 = دوازده