گفت‌وگوی کشورهای عضو آسه‌آن در جاکارتا درباره “بحران میانمار”

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری فراسه ،دبیرخانه بلوک آسه آن روز سه شنبه اعلام کرد ، پس از آنکه اتحادیه اروپا سخت ترین مجازات های خود را علیه دولت کودتا در میانمار -که در تاریخ 1 فوریه قدرت را در آنجا به دست گرفت- اعلام کرد ، کشورهای جنوب شرقی آسیا در نشست جاکارتا در مورد بحران میانمار بحث  و تبادل نظر خواهند کرد.

انجمن 10 عضو جنوب شرقی آسیا (آسه آن) در تلاش اند تا راهی برای هدایت عضو دیگر میانمار از آشفتگی خونین به دنبال کودتا علیه دولت منتخب به رهبری آنگ سان سوچی پیدا کند.

«رومئو جونیور آباد آرکا» دستیار مدیر بخش روابط جامعه دبیرخانه آسه آن ، گفت که این اجلاس در روز شنبه در مقر آن در جاکارتا تحت پروتکل های امنیتی و بهداشتی دقیق برگزار می شود .

بنابر این گزارش هنوز مشخص نیست که چند رهبر به طور حضوری در آن شرکت خواهند کرد ، اگرچه یک مقام دولت تایلند روز شنبه گفت «مونت اونگ هلاینگ» رئیس حکومت  کودتایی به جاکارتا خواهد رفت.

وزارت امور خارجه برونئی ، که امسال صندلی آسه آن را به عهده دارد ، از اظهارنظر درباره ترتیبات اجلاس در روز دوشنبه خودداری کرد.

ارتش میانمار تمایل کمی برای تعامل با همسایگان خود نشان داده و هیچ نشانه ای از تمایل به گفت وگو با اعضای دولت برکنار شده خود ندارد.

سیاستمداران طرفدار دموکراسی از جمله اعضای اخراج شده پارلمان از حزب سوچی از تشکیل دولت وحدت ملی (NUG) در روز جمعه خبر دادند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + پنج =