آزمون بزرگ برای ایالات متحده / هیئت‌منصفه‎پرونده‏‎قتل«جرج‌فلوید»به‎شورِنهایی‌نشستند

♦به گزارش سلام نیوز شور نهایی هیئت منصفه پرونده قتل “جرج فلوید” در امریکا آغاز می شود در حالیکه رسانه های جهان وضعیت کنونی اجتماعی در امریکا را نگران کننده خوانده و حقوق بشر را در ایالات متحده در این پرونده و سایر اقدامات مشابه آزمونی بزرگ برای این کشور خواندند .

9:56:45

قتل جرج فلوید از آن جهت که باعث تشدید اقدامات غیر قانونی پلیس علیه سیاهان، اسیایی ها و افریقایی تبارها شد و پس از آن آمار این گونه اقدامات از سوی پلیس  در امریکا افزایش یافت، در صدر توجه ایالات متحده و جهان قرار گرفته است.آخرین گزارش ها از این پرونده را می‌خوانید:

نیویورک تایمز نوشت: هیئت منصفه دادگاه قتل جورج فلوید ؛در لبه پرتگاه!

france24 نیز نوشت: هیئت منصفه روز دوشنبه شروع به شور در مورد سرنوشت پلیس سفیدپوست سابق مینیاپولیس کرد که متهم به قتل جورج فلوید است. جرج فلوید سیاه پوست امریکایی است که با فشار زانوی افسر امریکایی خفه شد و مرگ او باعث جنجال در سراسر کشور امریکا و نیز جهان برای مقابله با نژادپرستی شد.

دادستان پرونده این اقدام را سوء استفاده از قدرت دانست و خواستار محاکمه وی شد.

 

*هیچ تردیدی در نقض حقوق بشر و سوء استفاده از قانون در پرونده جرج فلوید،  وجود ندارد

reuters نیز نوشت: «پیتر کیهیل» قاضی پرونده در آخرین دستورالعمل های خود به هیئت منصفه 12 نفره علیه افسر سابق «درک شووین» گفت: شما باید کاملاً منصف باشید.شواهد را در نظر بگیرید و قانون را اعمال کنید.

شووین ، 45 ساله ، به قتل مرگ فلوید در 25 مه سال 2020 متهم شد؛ که اعتراضاتی را علیه بی عدالتی نژادی در سراسر جهان برانگیخت و به یک آزمون مهم پاسخگویی پلیس در ایالات متحده تبدیل شده است.

شووین در حالی که بیش از 9 دقیقه با دستان بسته و دست بسته روی زمین توسط پلیس افتاده بود، با زانو زدن روی گردن خود گرفتار شد . بارها گفت “نمی‌توانم نفس بکشم” اما افسر توجهی نکرد.

مردم مینیاپولیس خواستار اعمال عدالت از سوی هیئت منصفه

قاضی در دستورالعمل های خود به هیئت منصفه ، اهمیت پرونده را با توجه به تنش های شدید ایجاد شده نسبت به سایر قتل های پلیس دو چندان دانست و گفت: با این وجود شما نباید اجازه دهید تعصب ، احساسات، دلسوزی یا افکار عمومی بر تصمیم شما تأثیر بگذارد.شما نباید هیچ عواقب یا مجازاتی را که ممکن است از حکم شما ناشی شود ، در نظر بگیرید و باید عدالت را برقرار کنید.

  دادستان استیو شلیخر به هیئت منصفه گفت: این پلیس نبود ، این قتل بود.نه دقیقه و 29 ثانیه اعمال ناسالم قدرت و سو استفاده از اختیارات پلیس.متهم کنونی مقصر و مجرم است. و هیچ عذر و بهانه ای وجود ندارد.هیچ تردیدی درباره نقض قانون و حقوق انسانی جرج فلوید وجود ندارد.

وکیل مدافع اریک نلسون به هیئت منصفه گفت که آنها باید اقدامات “شووین” را از منظر یک افسر پلیس منطقی بررسی کنند و نباید پلیس بودنِ مجرم ، مانع از حکم عادلانه شود. بیماری قلبی فلوید و مصرف مواد مخدر از عوامل مرگ وی نبودند. افسر خاطی در تلاش است شما را متقاعد كند كه بیماری قلبی آقای فلوید نقش اصلی را داشته است اما دیدیم که کالبد شکافی خلاف این را نشان داد. پس رای به عدالت دهید.

با آغاز مشورت هیئت منصفه ، با گارد نیروهای ملی در مینیاپولیس نتایج در سریع ترین زمان ممکن اعلام خواهد شد. مورد مشابهی نیز در این اواخر رخ داد که طی آن «داونته رایت» جوان 20 ساله سیاه پوست در 11 آوریل توسط یک زن پلیس سفیدپوست در  حومه شهر مینه سوتا کشته شد و تنش ها برای مجازات این گونه اقدامات را بالا برد. سخنگوی کاخ سفید، جن ساکی، گفت که کاخ سفید با مقامات محلی ، فرمانداران و شهرداران در ایالت ها جهت کنترل شرایط در ارتباط است. 

•در همین رابطه بخوانید:پلیس ایالات متحده محکوم به قتل عمد!/جزئیات نهایی پرونده «جرج فلوید» اعلام شد

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + دو =